Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

pîn stM. (529 Belege) Lexer BMZ BMZ Findeb.  

Ägidius 306 vnce in sin alder/ daz is in niene bedroz./ sin pine was uile groz/ die er kume erliden mochte./ do gehugete
Ägidius 1479 den adem her k#;ovme behielt/ in sineme libe,/ mit grozlichen pinen./ her was ein merterere./ alse in der heilige herre/ sente
Athis A 89 harte uíl/ (Sít ich ot nícht gnesín wíl/ Mít iemírlichír píne)/ Den mír díe hande míne/ Den tot selbín tetín.’/ In
Athis B 73 an daz hôste./ Er warb nach eínír iôste/ Mít manlichír píne./ Ime uolgitín die síne/ Mít manlichín geberdín;/ Daz urouwíte den
Athis C* 137 phert hin/ Und die rittere zuozin;/ Daz manigin wart zu pinin./ Ir ieclich nam die sinin/ Und vuorte sie vil scone/
BdN 174, 15 vetachen. sô der tôt her gêt, sô fleuht er sein pein in dem hirn und singt alsô süezicleich unz er stirbt.
Brun 1065 tut der heizen sonnen schin/ kegen dem morgen vru sundir pin/ also eines kulen meien blute./ herre got durch dine gute/
Brun 2676 rose,/ di sich kegen der sunnen schin/ entslozzen hete sunder pin./ so schone waren ir di wengel,/ si mochte heizen baz
Brun 5686 di ist goltvar an dem schine/ und ruchet wol sundir pine,/ si schonet menschlich antlitze/ von der gelwen varwe glitze,/ wer
Brun 7800 tuben uf wazzere gestalt./ __ouch sprach di brut al sundir pine:/ min lip ist an sinem schine/ gestalt also der berg
BuchdKg 41, 5 im geklaget wirt und der er überkomen wirt, die selben pîn sol der rihter lîden, und daz gerihte sol rihten über
Daniel 544 laben,/ Darzu mit dem brote fin/ Spisen en nach siner pin./ Nu laz, arger vi#’ent, die brut/ (Sie ist lieb, zart,
Daniel 1400 wiltu, herre, entpfan/ Uns zu genaden dinen/ Nach unsern grozen pinen/ [5#’r#’c] Me danne durch keine vrucht/ Die man brechte diner
Daniel 1446 der was tot./ Aber disen kindelin/ Tet der vlamme keine pin./ Gotis engel was mit in/ Kumen in den oven hin,/
Daniel 1590 dissen kinden hot/ Gesant den engel sinen/ Zu helfende uz pinen./ Getruwe sint die knechte,/ Sie quamen zu gevechte/ Durch sins
Daniel 1660 irsluc,/ Ouch wie die dri kindelin/ Bliben vri von vueres pin./ Swenne wir daz betrachten,/ So sulle wir dan achten/ Aber
Daniel 2197 marterere tot,/ Wie sie geliden in Got/ Haben vil groze pine/ Zu Walen an dem Rine,/ Ouch anderswa in landen,/ Von
Daniel 2632 hie uberwinden/ Welle den cranken lib sin/ Mit snellicher buzen pin/ Und so zu himel queme,/ Groz lon von Gote neme.’/
Daniel 2708 sprunge/ Sal en ir lidunge sin/ Glich tuveln der helle pin.’/ Got sprichet uf daz also/ Uz dem ewangelio:/ ‘Swer den
Daniel 3119 die cranken/ Heylende, wan sie schranken/ Wurden von der suche pin./ Doch swo vette lemmelin/ Giengen, die sluget ir gar/ Hie
Daniel 3762 clau, die da zwicket/ Andre cleine vogelin./ __Nach disses urteiles pin/ Hub Nabuchodonosor/ Hende, ougen al enpor/ Kein himle, wand sin
Daniel 4806 schar/ Gotis und der engle sin/ Nider in der helle pin./ Nicht me gab er liechten schin,/ Vinster wart sin varwe
Daniel 4959 menschlicher art./ Bigraft im gegeben wart/ In der heizen helle pin./ Uf hub er die ougen sin/ Zu himle uz den
Daniel 5282 loste Crist genende/ In eime liechten schine/ Von aller helle pine,/ Und wil losen alle die/ Die noch zu im keren
DvAPatern 348 weisheit zv grozzem nvtz gechert werde. Wan so der verdampten pein ie wirt grozzer, so der gesegenten frevden ie mer wirt
DvAPatern 413 vf «l#;eos vns von dem vbeln»: daz ist von der pein der svnden, [255#’r] div vns schedlich ist oder vnvertraglich ist.
Eckh 5:18, 5 niht engenüeget?» Einem guoten menschen ensol niht trôst, sunder ein pîn sîn allez, daz gote vremde und unglîch ist und niht
Eckh 5:35, 1 diu vrouwe gebirt daz kint, sô hât si leit und pîn und trûricheit; sô aber daz kint geborn ist, sô vergizzet
Eckh 5:35, 2 aber daz kint geborn ist, sô vergizzet si leides und pîn’. Dar umbe sprichet ouch und manet uns got in dem
Eckh 5:56, 3 er schrîbet, wie vil der heiligen hânt geliten manigerleie grôze pîn, dâ sprichet er, daz diu werlt des unwirdic was, und
Eckh 5:56, 11 vröuweten, daz sie wirdic wâren, daz sie durch gotes namen pîn liten. Nû sî der rede genuoc, wan ich in dem
Eckh 5:59, 16 sach wunderlîche und ouch ze hœrenne $t unmenschlîche und griuslîche pîn, die man irn siben sünen anelegete und anetete, und daz
Eckh 5:245, 5 pênitencie $t und leschet mêr sünde abe und ouch alle pîne. Jâ, wol möhtest dû schiere in kurzer zît dich alsô
Eckh 5:246, 1 geschehent, daz dir daz allez ganz würde vergeben mit der pîne, daz dû iezunt stürbest, dû vüerest vür daz antlütze gotes.
Eckh 5:246, 6 dar în erbildet, ie mêr im abevallent alle sünde und pîne der sünde. Ouch sol sich der mensche des wenen, daz
Erz_III 40, 82 kluse/ ist baz beraten den die min./ in also herzenlichem pin/ ich da hin zu kirchen ge./ waz hilfet daz ich
Erz_III 41, 93 daz ich mich an ein holtz liez smiden/ unde dise pine han erliden’./ Die vierde sache bedeutet/ daz er sin houbt
EvAug 53,6 chnehte. vnd slvegen si vnd toten si vnd mit vngestvemen peinen totten si si___________ do aber der chünik daz gehort er
EvAug 65,17 ez mir niht getan. vnd dise gent in di ewigen pin oder fivr. aber di gerehten in daz ewige leben. XXVI.capitel.
EvAug 181,17 si avch iht komen in di stat dirr tormentorum der pein. vnd abraham sprach zv im. si haben moisen. vnd di
EvBerl 12,29 vor dy s#;euche hatten, von manchir hande suche unde myt pynen begriffen, unde dy dy do bose geiste hatten, unde dy
EvBerl 13,9 en vilyn, daz sy en rurten, wy vil [11r] sy pyne hatten._(11) Unde do en sahen dy unreynen geiste, do vilen
EvBerl 21,31 ir mirs nicht.»_(46) So gen dy bosen in dy ewyge pyne, abir dy gerechten gen in daz ewyge leben.’ __An dem
EvBerl 94,30 abir daz kynt geborn ist, so gedenket sy iczunt der pyne nicht von freuden, wen eyn mensche in dy werlt geborn
GTroj 930 umbe uff der wage sin,/ E min lib müss spottlichen pin/ Dulden von des gastes hand,/ Vilichtt wirtt im bekantt/ Daz
GTroj 3369 sprach:/ ‘Wie sol ich dis ungemach/ Über winden und die pin,/ Der mir umb die tochter min/ Önne schuld beschichtt?/ Von
GTroj 3436 Von dem kaysser und den sin,/ Die da die kampffliche pin/ Wolten liden durch die magtt:/ Sy warend werlich unverzagtt./ Der
GTroj 3522 traitt./ Flüchtig ward manig sarasin,/ Ir wer und och strittlich pin/ Waz als in flühen verwantt./ Paris mitt ellenthafter hand/ [61#’v]
GTroj 5796 Von ainem küng riche:/ Der vorgenantte Gamoreth/ Dem lande grosse pine tett./ Nun was durch aventüre/ Von Karnantt der gehüre/ Ouch
GvJudenb 134 under den mannen m#;eust immer sein/ unt smerzen lit unt pin,/ unt daz si chint geb#;eare/ mit smerzen unt mit sw#;eare./

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