Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

rëchen#’1 stV. (425 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Lanc 23, 1 geloben mit myner truwe das ich uns beyde an im riche, also das nyman gesprechen $t möge das ich undat daran
Lanc 23, 13 schwigent!’ sprach Claudas, ‘ich wil uch schier an im wol rechen.’ Da nam er urlub und reyt zu Gaune desselben nachtes.
Lanc 23, 15 und Claudas sprach zu im: ‘Nu mögent ir uch wol rechen von Phariens uwerm fynde, gethörret $t irs bestan.’ ‘Wie, lieber
Lanc 37, 25 komen, ich wönde mit gottes hilff mynes leydes ein teil gerochen han. Nu muß ich geuneret bliben, wann ich dar nit
Lanc 45, 29 schand ist des konig Artuses, der es lang zu recht gerochen solt han. Nůn muß ich farn hie bi mit gehorsam
Lanc 47, 25 lester ich an dir: das du so treg bist zu rechen einen den meysten schaden der dir ye geschah sitther das
Lanc 49, 31 Gott von hymmel geb mir die macht das ich sie rechen múß in kurczen stunden mit eren!’ //Der bruder nam urlaub
Lanc 54, 27 wolts gern thun. ‘Ich siczen und gedencken wie ich mich reche an dem konig Claudas, ee ich ummer eßsens enbiß.’ ‘Wie
Lanc 54, 30 das er uns gespreche, und wil mich dann an im rechen. Ich getar yn werlich wol bestan und töten, und wer
Lanc 55, 1 Myner selen sol doch @@s@dester senffter wesen als ich mich gerochen han, und sterbe ich darnach; wann eyns koniges kint enterbet
Lanc 55, 6 von lib und von frúnden, so mögent ir uwer laster rechen, und ich wil uch dann helffen mit myner hant. Ir
Lanc 55, 10 thun und wolt beyten biß er stat gewúnne sich zu rechen. ‘Ich hüt auch wol das Claudas und sin sun uch
Lanc 55, 12 so enmag ich mich nit lenger enthalten, ich muß mich rechen.’ Also lagen sie alle die nacht und wacheten; und Phariens
Lanc 58, 11 sah, da lieff er zu Lyonel und wolt synen vatter rechen. Lyonel $t werte sich mit dem schwerte, das er in
Lanc 70, 5 volck das also zorniclichen keme und das sich als gern reche als sie dethen. Als schier als sie mich sahen, da
Lanc 74, 15 nit beßern wiedder synen man, so mag der man sich rechen wiedder synen herren, wo er baß mag dann sin herre,
Lanc 99, 9 fried off; hant sie wiedder uwern willen icht gethan, das rechent selb gnediclichen nach uwerselbs willen!’ ‘Herzu’, sprach er, ‘gethun ich
Lanc 99, 11 das ich darzu gethun mag.’ Sin hohsten barune sprachen, und reche er synen son nicht an den von der stat und
Lanc 99, 21 uwer herre syn ere verlorn habe, ob er sich nicht enreche von den die in der stat sint: nu wil ich
Lanc 99, 22 wil ich sehen wie ir im helffen wolt sin leyt rechen. Ich wil auch wol das irs wißent das unser so
Lanc 121, 37 nicht glauben wollen, mit der andern syten sol er got rechen von den die von böser gesellschafft sint, @@s@das sint die
Lanc 127, 2 der muß mir zu den heiligen schwern das er mich rechen sol, ob ers gethun mag, an allen den die sprechent
Lanc 127, 7 da von helffen mochten. Wann wolt ir, ich wil uch rechen an dem ders uch gethan hat, ist es ein solch
Lanc 127, 12 sitherre das er mich alsus gestach.’ ‘Ir hant uch wol gerochen’, sprach der konig, ‘ich gethar uch nit furter geloben, ich
Lanc 134, 6 zu allererst $t zu den heiligen schwern das er yn rechen solt; und saget im wie ern rechen solt. //‘Herre’, sprach
Lanc 134, 7 das er yn rechen solt; und saget im wie ern rechen solt. //‘Herre’, sprach der knapp, ‘ich wolt yn fast gern
Lanc 135, 8 ritter, ‘wolt ir uff den heiligen schwern, das ir mich rechen solt von allen den die sprechen $t das sie den
Lanc 135, 12 schwur, als im der gewunt ritter vor sprach, das ern rechen solt nach syner macht. Diß horten sin knappen all$/ vier.
Lanc 174, 12 er wonde in dem gefengniß sterben und hett sich gern gerochen $t ob er mocht alldiewil das er lebte. Er nahet
Lanc 190, 37 lib geyn dem synen; also mögent ir uch mit eren rechen.’ ‘Er entschuldiget@@s@ $t sichs nymer anderswo dann in mym huß.’
Lanc 193, 10 konig kam, und schwur im ein ritter das ern solt rechen von allen den die jhenen lieber hetten der yn also
Lanc 215, 27 jungfrauwen mit gewalt hinweg, ir solt wol wißen das ichs rechen sol wann ich mag.’ ‘Werlich herre’, sprach myn herre Gawan,
Lanc 216, 28 selb muß uch lonen! Ir hant mich nach mynem willen gerochen; der selb ritter, den ir dot stachent, der gab mim
Lanc 220, 32 der schwůr eim ritter der was wunt, das er yn rech von allen den die da sprechen das sie jhenen lieber
Lanc 221, 17 sprach der wirt, ‘sint ir dann der ritter der yn rechen muß?’ ‘Ja ich’, sprach der ander sere weynende. Und der
Lanc 233, 26 und derselb solt im off den heiligen schwern das ern rechen solt von allen den die sprechen das sie den lieber
Lanc 233, 33 wiedder uch fechten.’ ‘Sint ir dann der ritter der yn rechen muß?’ ‘Ich sol myn macht darzu thun’, sprach er. @@s@‘So
Lanc 234, 1 er. @@s@‘So sag ich uch furwar das ich mynen vettern rechen wil und mynen neven, oder ir schlagent mich zu dot.’
Lanc 243, 16 er bat sie sere weinende das sie unsern herren got rechen von sym libe. ‘Ich bin ein der ungerechtest sunder’, sprach
Lanc 314, 36 schande dalang allein, ich helff sie yn tragen oder ich rechen sie allesament.’ @@s@//Mitt dem reit er ußer dem busch allstapffende
Lanc 334, 7 helff mir gott und all heiligen, ich sols sere swerlich rechen!’ und gebot das man den geczwerg zuhant ving. Des nehsten
Lanc 334, 15 Gohadaim der geczwerg, an dem ich die großen schand wil rechen die er dem ritter gesprochen hatt. Ich wil im ein
Lanc 356, 25 "Weiß gott", sprach sie, "nu han wir uns zu sere gerochen, das wir im nicht gesaget han wie er wiedder genesen
Lanc 365, 35 mit im thun möcht. ‘Als irselb gebietent, herre’, sprach sie, ‘rechent myns amises laster, als irselb gelobet @@s@hant!’ ‘So slag ich
Lanc 366, 8 da mit, und wil doch sprechen das ir mich wol gerochen habt.’ ‘So wil ich’, sprach Hestor, ‘das er mir gefengkniß
Lanc 396, 9 ein jungfrau mit im; das was der ritter den Hestor gerochen hett an Gwinaus von Bleckensteyn, und die jungfrau hett Hestorn
Lanc 396, 11 herre’, sprach sie zu irm amise, ‘helffent dem ritter! Er rach uwer laster an Gwinanse mit großen engsten synes libes.’ ‘Was
Lanc 398, 17 uch allsament’, sprach der herre, ‘das ir mich an im rechent.’ Da sprang Hestor ußwert und raufft das swert, er sprang
Lanc 407, 34 dot und sprach in sym zorn, er hett synen sůn gerochen den sie im dot slúgen, durch des willen er nyemer
Lanc 420, 29 beit; hett im ymant kein leit gethan, das wolt er rechen durch synes herren willen bi dem er were. Der knapp

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 8 >>
Seite drucken