Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

retten swV. (27 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

EnikWchr A II,1335 Priuzlîn,/ dâ von lât iu enpfolhen sîn,/ daz ir mir rettet mîn êr./ mich müet daz hart sêr,/ daz mir der
Herb 2631 Des roubes, des da was gelade1n,/ Des wart harte vil gerat./ Sie wiche1n wider in die stat/ Vz dem kreftige1n here./
Herb 7459 vnd vor nide./ Sie wolde1n sin gesmide/ Vn2de sine sarwat rete1n./ Sie begunde1n rinne1n vn2de trete1n;/ Sie stache1n vnder im den
Herb 7807 nv, ir troyre?/ Wol dane schiere,/ Helfet mir min ros retten./ Ich wil mich lazze1n ertretten,/ E ich alsus han verlorn."/
Herb 9936 mvte/ Vaste er im zv trat./ Hette in menelaus niht gerat,/ Er were gar vnder gelege1n./ Zv rante der kvne degen,/
Herb 12702 pherden/ Were troylus ertrat,/ Wen daz er in zite1n wart gerat/ Vo1n den bastharde1n./ Gein nestore1n sie karde1n./ Da wart margarito1n,/
Herb 14535 groz,/ Daz ez alle die verdroz,/ Die den herren solde1n reten./ Man mochte in dem blute wete1n,/ So vil hette sie
HeslApk 8240 Daz sie nimmer gesteit in steten;/ Sie enwolle Got alleine reten,/ Der sie geschuf von nichte,/ Wen sie vor der gesichte/
HvNstGZ 3623 alle fro sin,/ Wann er uns von der helle pin/ Gerettet als ein kempfe hat:/ Gelobt si sin majestat!’/ Sant Anshelmes
Minneb 1743 [125#’r] Oder an dem lybe verderben,/ Daz in mocht niemant retten,/ Fur war so wolt ich wetten,/ E er den lip
Mügeln 13,17 Jonas in dem fische was $s und doch genas./ sus rette er sin wares kint $s von bunde todes grimme./ Wie
Mügeln 14,2 über alle hitze wiget heiß, / doch wart der geist gerett uß irer speren kreiß / und wart gefüret in ein
Mügeln 17,7 stet das brot in einer zirkelie/ mit ir. sin gotheit rette Loth,/ den man sach bi der swebenden arken streben,/ in
Mügeln 27,16 lat sie wider $s uß hoen wirden fallen./ nicht fürsten rett wann milde hant $s vor todes band,/ wo man gein
Mügeln 36,4 / laß keine not din herz in zwivel leiten./ wer rette Noe vor des grimmen wages flut,/ die vierzig ellen ho
Mügeln 159,12 din sun, du maget werde,/ der uß der flammen herde/ rette der grimmen witze gast./ Darnach sin tugent wut / mit
Mügeln 163,5 hat gesacht, / der sus din hett bedürfet nicht./ du rettst das erbe din/ von schult. uß solcher witze schrin/ sint
Mügeln 167,8 in grimmer flüte mar/ ließ sweben, alles trostes bar,/ sie rette tier, mensch, vogel, rint./ ouch in Kaldea uß des füres
Mügeln 169,9 beiten sunder wan,/ mit Hester sie die diet uß angest rette./ da Holofernes sie besessen hette,/ mit Judith sie vertrette/ ir
Mügeln 184,3 wie naturen stür / den salamander in dem für / rett vor der flamme ungehür, / die ander tier ersterbet gar.
Mügeln 340,18 des fluches lin./ ich hoff, das sie die sele min/ rett vor der helle rost./ Is unde sne wage /
Mügeln 393,2 lob ich mins lebens amm./ Set, wie den salamander für/ rett vor dem tode ungehür: $s sus mich din stür,/ mins
Ottok 41827 si mant,/ daz si im daz lant/ hulfen wern und retten./ des wâren lîht erbeten/ die von ôsterrîche,/ die lobtenz alle
Rennew 10526 und wolt in nider tretten./ ‘nu můz min leben ich retten,’/ sprach Rennewart der lange/ und begunde mit der stange/ umme
Rennew 16117 hohen art./ ez wirt langer niht gespart,/ ich enwelle Orense reten,/ mine stange in blůte weten,/ diu ist beladen mit roste./
Rennew 23282 pris,/ mag er, vil gar vertretten./ ich sol den glauben retten/ mit strite so ich beste kan.’/ mit einr tyost kam
UvZLanz 3771 vînde, mit gelfe?/ geniuʒ ich dîner helfe,/ daʒ du mir rettest mînen roup,/ sô werd ich blint oder toup,/ ob ich
Seite drucken