Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

würgen swV. (13 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

AvaLJ 154, 6 der alt slange./ ime wart da gare gelonot, $s dar wurgete der ewige tot./ Hin ze dem jungeren er sich cherte,
BdN 158, 32 den kinden, und wenne im die stund werden mag, sô würget er si. er izzt gern öpfel und nüz, aber wenn
BdN 302, 25 si dann haim tragen wellent, daz nimt er in oder würget die âmaizen selber und frizt si, und in dem winter
HvNstAp 5078 Achiron den knappen nam/ Mit haupt und mit har/ Und wurgt in also schwar/ Das er nahent dot was./ Er druckt
HvNstGZ 3321 Die nagel warn als groz/ Daz sin die diener verdroz./ Wurgen und rudeln,/ Ziehen und schudeln/ Mit zwangen, und mit hemmern/
KvWHvK 285 mit der hant begunde er in/ vast umb den kragen würgen./ er sprach: ‘nu lânt mich bürgen/ emphâhen unde sicherheit,/ daz
KvWHvK 298 und roufte in sêre widerstrît/ bî sînem langen barte,/ er wurgte in alsô harte/ daz er niht mohte sprechen./ die werden
KvWTurn 1080 strengiu lêhen/ ân aller slahte bürgen./ helm ab den köphen würgen/ begunde manec kreftic hant./ hie wart gerüefet ‘Engellant!’,/ sô wart
Lanc 305, 14 mit beiden armen und zwang yn als ob es yn wurgen wolt. Diß beschauweten alle die da waren zu wunder und
Lanc 384, 19 hůrt zu im. Er begreiff yn mit dem helm und wurget yn also das im die nase alle zurbrach und das
Mechth 7: 63, 19 zesamen gewunden und waren getwungen als die besclagenen hunde; si wurgetent mit irme halse ze mir. Ich vorhte ir nit, ich
Parz 119,4 bûliute unde ir enken/ die hiez si vaste gâhen,/ vogele würgn und vâhen./ die vogele wâren baz geriten:/ etslîches sterben wart
SM:St 1: 5, 7 hœret ûf der strâze pfat./ mînen slunt ich prîse:/ Mich würget niht ein grôzziu gans, so ichs slinde./ herbest, trûtgeselle mîn,
Seite drucken