Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

bediuten swV. (473 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

PrOberalt 51, 8 machent dann den samen b#;eoz und ertrenchent in. die doren betæutent den richtum. swer der ist der nach richtum wirvet, dez
PrOberalt 51, 21 erde diu bezaichent daz gůt hertz. daz zehentvaltich wucher daz bed#;eutet die durnæchticheit die mein trehtin git allen den die mit
PrOberalt 51, 33 sein hilig junger daz er in sait waz diu rede bed#;eute. do sprach er zů in: ‘die mein junger sint, die
PrOberalt 62, 36 chinde brot neme und geb ez den hunden’. daz brot bet#;eut die hilig schrift und diu s#;euzze der wunder diu er
PrOberalt 68, 26 man bede mit dem #;eole ze dem gotes dienst. die bet#;eutent unsern herren, den hiligen Christ, daz der in dise werlt
PrOberalt 68, 39 ane diu wip und an diu chint. die f#;eumfzal die bed#;eutent die f#;eumf sinne unsers libes, daz ist unser ges#;eune, unser
PrOberalt 75, 4 hol werffen und hiezz grozz stein dar #;euber legen. daz bet#;eut daz unser herre an dem abent dirre werlt durch uns
PrOberalt 76, 14 wir doch merchen waz diu eslinn und waz ir jungid bed#;eute und waz auch daz bed#;eute daz si f#;eur die t#;eur
PrOberalt 76, 15 eslinn und waz ir jungid bed#;eute und waz auch daz bed#;eute daz si f#;eur die t#;eur zů den wegen gebunden warn.
PrOberalt 76, 16 warn. diu muter, diu eslinn diu da gebunden waz, diu bed#;eutet diu judenschaft diu da gebunden waz mit dem joch der
PrOberalt 76, 20 gegeben het, die si gaistlich scholden erf#;eullet haben. daz jungid bed#;eutet diu haydenschaft die auch gebunden waren mit grozzen s#;eunden, $t
PrOberalt 76, 22 pediu f#;eur diu t#;eur gebunden an daz gewik. diu t#;eur bet#;eutet den hiligen Christ, vor der t#;eur waren si bediu gebunden,
PrOberalt 77, 34 ze Jerusalem und er welle wider zimmern sein haus. Jerusalem bed#;eutet die hiligen christenhait. in der selben christenhait bir wir daz
PrOberalt 78, 33 ostern oppferoten und anderiu ir oppfer diu daz zaigten und beduten das er geborn scholt werden, daz er gemartert scholt werden.
PrOberalt 79, 28 so mischet man daz wazzer zu dem wein. der wein bed#;eutet und ist vil wærlich unsers herren blůt, so er mit
PrOberalt 81, 6 do begiengen $t si manigiu oppfer diu daz ware oppfer beduten, den hiligen Christ der sinem vater f#;eur aller menschen s#;eund
PrOberalt 82, 36 er lebentich. war umb daz ergieng und waz diu red bed#;eute, daz sch#;eullen wir merchen. wir sein leider die schachær, wir
PrOberalt 85, 16 und sachen einen j#;eungelinch sitzen ze der zesm. diu zesm bed#;eutet den ewigen leip. diu winster bed#;eutet disen zergænchlichen leip. der
PrOberalt 85, 17 der zesm. diu zesm bed#;eutet den ewigen leip. diu winster bed#;eutet disen zergænchlichen leip. der engel der uns daz chunt getet
PrOberalt 117, 38 nu sch#;euln wir vil innenchlichen $t merchen waz disiu wort bet#;euten, waz unsers heils dar an sei, wie wir siu behalten
PrOberalt 118, 5 diu si heten und sich dez erhuben. daz zirlich gewæt bed#;eutet ir hochvart, $t daz si diu hiligen schrift ze deheinem
PrOberalt 118, 38 andern sinen gelidern. diu unsælig judischaft diu den richen man bed#;eutet, diu hat die hiligen gotes wort in dem mund. si
PrOberalt 121, 36 ewigen genaden verteilt. den chnecht den er gesendet hat, der bed#;eutet alle die heiligen lerær die uns mit der bredige zů
PrOberalt 122, 21 von den ewigen genaden fremdent. der daz dorf chauft, der bet#;eutet alle die die alle ir gedanch an wertlich gewinne habent
PrOberalt 122, 24 ewigen genaden verteilet. der diu f#;eumf joch da chauft, der bed#;eut alle die die ir eigen s#;eunt nicht beriusent und nach
PrOberalt 122, 27 $t nicht wirdich. der dritte der daz wip nam, der bed#;eutet alle die die ir willen und alle irz leibs gelust
PrOberalt 122, 36 f#;euren. daz sint die armen und die am#;eugeln. die am#;eugeln bed#;eutent alle die die sich selber unchreftich dunchent, die armen bed#;eutent
PrOberalt 122, 37 bed#;eutent alle die die sich selber unchreftich dunchent, die armen bed#;eutent alle die die in der armůt hochvertich sint. die blinten
PrOberalt 122, 41 die blinten und die haltzzen dar in heizzet lazzen, daz bed#;eutet uns daz die dim#;eutigen ze dem gotes rich geladen sint
PrOberalt 125, 26 si verloren het. die selben genad die die voder gelichn#;eusse bedutet, diu bed#;eutet auch disiu. daz wip diu die zehen pfenning
PrOberalt 125, 27 het. die selben genad die die voder gelichn#;eusse bedutet, diu bed#;eutet auch disiu. daz wip diu die zehen pfenning het der
PrOberalt 129, 20 zorn, daz aug bezeichent die witze des hertzen, der tram bed#;eut den alten zoren. da von spricht unser herre: ‘swer sinen
PrOberalt 130, 38 Peters, an daz gie unser herr. sant Peters schiffel daz bed#;eutet die ersten christenheit diu da bechert waz von der judenschaft
PrOberalt 139, 16 zů uns in dem gewæte der schaffe. daz schaf daz bed#;eutet die reinen und die heiligen l#;eut, wan daz schaf daz
PrOberalt 142, 29 genaden durft, daz si da von erledigt wurden. daz #;eol bed#;eutet die barmung. aver diu zal, daz man zelt f#;eumftzich, die
PrOberalt 142, 30 die barmung. aver diu zal, daz man zelt f#;eumftzich, die bed#;eutent $t riw alz ir vernomen habt. der die zehenzech emmer
PrOberalt 145, 40 mit gelert. diu stat ob der unser herre weint, diu bed#;eutet unser sel. so wir leider unsern willen haben und des
PrOberalt 161, 30 der werlt wont. nu sch#;eul wir merchen waz der tot bed#;eute der unserm herren engegen getragen wart ze dem p#;euritor. diser
PrOberalt 166, 2 mach, alz ir da vor vernomen $t habet. disiu brautluft bed#;eutet diu heiligen christenheit. die #;eubelen sint niendert an die guten
PrOberalt 167, 21 diser werlt. die s#;eune hiez er auch verchauffen. die s#;eun bed#;eutent die unrainen und die b#;eosen gedænch. umb die b#;eosen gedænch
RvEBarl 673 in michel wunder/ und vrâget dich besunder,/ waz disiu rede bediute./ sô sprich: ich wil dir hiute/ erzeigen, lieber herre mîn,/
RvEBarl 1274 nihte drumt."/ "geschiht diz allen liuten?/ daz sult ir mir bediuten."/ "jâ, niemen ez erwenden kan,/ ez sî wîp oder ez
RvEBarl 3185 und sage mir, lieber meister mîn,/ waz der touf sül bediuten/ an allen kristenliuten."/ //"Des gelouben gruntveste,/ diu stætist und diu
RvEBarl 7067 dûhte sie vil wunderlich./ sie besprâchen dicke sich,/ waz ez bediuten solde/ und wie ez enden wolde./ diz erschrakte sêre ir
RvEBarl 12196 bedenken dich,/ waz iuwer ê gebiutet,/ des ist mir vil bediutet/ von kristenen liuten./ die hôrte ich mir bediuten/ in mînes
RvEBarl 12198 mir vil bediutet/ von kristenen liuten./ die hôrte ich mir bediuten/ in mînes vater rîche,/ daz man wol unsüntlîche/ von rehte
RvEBarl 13544 gotes lêre/ hiez er sie dô den liuten/ vorsagen unde bediuten./ er hiez mit rîlîchen siten/ in der selben stat enmiten/
RvEBarl 13579 niht mêre kurzewîle dâ,/ wan diu reinen êwangeljâ/ sagen unde bediuten/ mit lêre den lantliuten./ er hiez machen alle stunt/ die
RvEBarl 16026 mit gehügede geben/ ze vorbilde den liuten,/ mit der schrift bediuten/ von anegenge, als ez geschach,/ als erz hôrte und als
RvEWh 14786 hůb sich sa/ Ze messe, da man lute/ Und messe zit betute;/ Man sanch alda. do das geschach/ Und der bischof gesprach/

Ergebnis-Seite: << 4 5 6 7 8 9 10 >>
Seite drucken