Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

anebëten swV. (98 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

AvaLJ 48, 3 zeigete ime algeliche $s di irdiscen riche:/ "val nider unde bete mich an, $s diz wirdet dir als undertan."/ des antwurte
AvaLJ 48, 6 behalten dinen rat $s unde val zerukke, Satanat./ du solt anbiten den rainen $s got herren altersainen:"/ do liez er in
BdN 211, 7 treun, dâ versmâhten si in in seinen grôzen werken und petten ain kalp an gemacht von silber, und sünten auch mit
BdN 492, 17 dem lebent alleu dinch und daz wort êr wir und anpeten ez. got ist gaist und muot und dar umb nimt
BdN 493, 1 in streiten und wider haim zogent mit irr küniginn, sô anpetent si ir aigen man sam ir götinn. die frawen varnt
BuchdKg 67, 6 singen, daz si alle nider vielen und die siul ane bæten. #.,Swer des niht entuot den sol man in einen glüenden
BuchdKg 67, 10 unde sprâchen: $t #.,Die juden wellent dîner siule niht ane beten.#.’ Dô hiez der künic dar füeren Ananiam, Azariam unde Mysahel
BuchdKg 67, 12 dar füeren Ananiam, Azariam unde Mysahel unde sprach hinze in: #.,Betet mîne siule an, oder ich heiz iuch in einen glüenden
BuchdKg 68, 2 wol erlœsen von dîner hant, unde swaz uns geschiht, wir beten dîner siule für got niht an.#.’ Der künic wart zornic
Herb 15634 Pallas hat ez her gesant;/ Ez ist pallladiu1n genant./ Daz ane=bete1n wir hie inne/ Mit liebe vn2de mit mi1nne/ Vn2de mit
HeslApk 22831 zu vuzen#s-/ #s+Dem engele#s- mit muzen/ #s+Und wolde in an gebeten han.#s-/ #s+Der engel sprach zu mir:#s- ‘#s+la stan!#s-/ Mir ist
Hochz 851 engil dehein,/ den ie diu sunne beschein./ den hiez er betten an den man,/ den er erste bilden began,/ an den
JPhys 6, 7 iz unreine. Dem tîere ſint glîch. diu iſraheliſkin chint. ſiu beteton zeriſt an den lebentigen got. dar nach durch gluſt und
Konr 5,10 ſwa er mohte, der ſprach ʒe ſant Silueſter alſo: #.,An beteſtv den apgot niht, ich hæiʒ dich t#;eoten.#.’ Do ſprach ſant
Konr 6,20 was, do n#;eot er in, das er die apgoter ane bete. Do der heilige herre ſant Sebaſtian des niht wolte t#;ovn,
Konr 10,86 der r#;eich vnd der ere, die den heiligen Criſt ane bettent. Der iſt der ware gotes ſ#;evn, des r#;eiche geſtet iemer
Konr 13,7 ahte der criſten vnd gebot, ſwer die gote niht ane bete, das man den martyrote mit manegen weicen. Do das der
Konr 13,62 w%:ir haben vncʒe nu girret: die gote, die w%:ir ane beten, das ſint tiufle, die han ich in die helle ſehen
Konr 13,66 in f%:ur ſich f#;euren vnd ſprach ʒim: #.,Welhen got an beteſtu?#.’ Do antwrte ſant Eraſmus: #.,Ich ane bete den heiligen Criſt.#.’
Konr 13,67 #.,Welhen got an beteſtu?#.’ Do antwrte ſant Eraſmus: #.,Ich ane bete den heiligen Criſt.#.’ Do ſprach der kæiſer: #.,Des tů dich
Konr 13,68 Do ſprach der kæiſer: #.,Des tů dich abe vnd ane bete minen got!#.’ Do ſprach ſant Eraſme: #.,Geſihe ich in, ich
Konr 13,74 #.,Wa iſt nu din got, den du mich heiʒʒeſt ane betten?#.’ Do nam in der kæiſer pei der hant vnd fůrt
Konr 14,9 riche; der note den ſvn, das er div apgot ane pete. Des ne wolte ſant Vite niht entůn. Do hieʒ in
Konr 14,17 han vernomen, das din ſvn vnſer gote ſpottet vnd an petet den, den ſi da Chriſt hæiʒʒent vnd uermant der kæiſer
Konr 14,19 wart, do not er in, das er diu apgot ane pete. Do er des niht wolte tůn, do hieʒ er in
Konr 23,59 man got inne loben, do ſol man got inne an beten, do ſint die heiligen engel inne tagelich in mines trehtines
Litan 240 sprah ’iohannes, beware daz duz tus:/ unsin herrin dv ane bete must,/ wandih bin ein ebin scalc diner/ vnde ein ander knecht
Lucid 70, 7 [29#’r] die heilige driualtikeit ſehe in drier engele bilde vnde anbette ſú fúr einen got. Do uon enmugen wir die heilige
Lucid 112, 4 wen criſt wart deʒ dageʒ geopfert ſinem vater. Daʒ cruce anbete wir deʒ dageſ niht vnʒe nach none. Da mite betúte
Lucid 135, 1 wider die alte ieruſalem vnde gebútet, daʒ man in da anebete alſe vnſeren herren got. Dar coment die iuden von al
Lucid 148, 7 lúte eretent alſe die in egipto datent ioſeph, den ſi anebettetent, alſe ob er got were? $p //Der iunger ſprach: Daʒ
Mechth 4: 2, 46 und sprac: «Nu bin ich vil sch#;eone, w#;eoltest du mich anbetten?» Do antwúrt dú sele: «Man sol got alleine anbetten in
Mechth 4: 2, 47 mich anbetten?» Do antwúrt dú sele: «Man sol got alleine anbetten in allem gůte und in aller not.» Do sprac er:
Mechth 4: 2, 54 also helig und ich also dem#;eutig, ich wil dich doch anbetten.» Do sprach si: «Dir wirt keine gnade da von gegeben,
Mechth 4: 2, 55 wirt keine gnade da von gegeben, das du einen pfůl anbettest.» Do wisete er gemalet die fúnf wunden an f#;eussen und
Mechth 4: 2, 112 schlan: das was súfzen, weinen, bihten, vasten, wachen, besmenschlege und betten steteklichen an. Dis waren dú waffen miner sele, da ich
Mechth 5: 23, 147 lebende gottes lamp in der selben stat iemer (91#’v) me solte anbetten. Maria nate irme kinde Jhesu einen rok mit also gev#;eoger
Mechth 6: 15, 48 beweget zů cristanem gel#;voben und in gelust, das si in anbettin, wan si werdent also vol s#;eussekeit von des heligen lichamen
Mügeln 220,4 witze und versloß / den tempel gotes er verkos/ und bette die apgöte an;/ Sampson geblendet wart./ die minn hat der
Mügeln 246,2 uß der helle gruft./ Man list in Daniel,/ da nicht anbeten wolden Bel/ her Ananias, Mizahel –/ der dritte Azarias hieß
Parz 328,14 ân den bâruc, swâ mans giht,/ und âne Tribalibot./ man bett in an als einen got./ sîn vel hât vil spæhen
PrMd_(J) 341, 35 begonde die cristenheit ce twingene, daz sie die abgote ane bettin. dâ widir sazte sich s$. Andrêas unt sprach: "ez wêre durft,
PrMd_(J) 341, 37 obiristen richtêre hetis vor ougin unt liezis die abgote unt anebettis //den, der himil unt erdin geschûf." des antwerte ime Egêas
PrMd_(J) 342, 34 dich icht bedâcht noch? ântwedir mîne gote salt dû ane beten oder an daz crûce heize ich dich hângin." dô sprah
PrMd_(J) 350, 30 rîche. die was alle begrifin mit deme unrechtin unt ane betetin holz unt steine. dar umbe hât uns unsir herre gesant
PrOberalt 23, 26 chomen von ent der werlt mit ir gaben und an betten in und heten grozze lieb zů im. do er bredingt
PrOberalt 30, 7 die drie ch#;eunige chomen verre auz andern landen und an betten in, er warde auch an disem tage getauffet von sant
PrOberalt 30, 35 f#;eunden, daz si ims saiten, daz er ez auch an bette. do si von im schiden, do sahen si den stern
PrOberalt 31, 12 der geweltige $t got wær. ze dem aller ersten an betten in die ch#;eunige und brachten im ir opfer. daz waz
PrOberalt 32, 2 in in der hiligen christenheit. da sch#;euln si in an beten, da sch#;eulen si im opfern. so si in vindent, waz

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