Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

gedanc stM. (425 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Parz 329,28 wîle sî kurz oder lanc./ mich jaget des endes mîn gedanc:/ dâ von gescheide ich nimmer/ mînes lebens immer./ //___Sol ich
Parz 438,12 "hêr, dâ stêt ein banc:/ ruocht sitzen, lêrtz iuch iwer gedanc/ unt ander unmuoze./ daz ich her ziwerem gruoze/ bin komen,
Parz 440,9 ledeclîche hân:/ er ist iedoch vor gote mîn man./ ob gedanke wurken sulen diu werc,/ sô trag ich niender den geberc/
Parz 458,8 sît,/ der ouch nâch hôher minne ranc./ etswenne ich sündebærn gedanc/ gein der kiusche parrierte./ mîn lebn ich dar ûf zierte,/
Parz 462,29 gar bedenken./ ern kan an niemen wenken./ nu lêret iwer gedanke,/ hüet iuch gein im an wanke./ //___Irn megt im ab
Parz 466,15 schulde,/ der dient nâch werder hulde./ ___die treit der durch gedanke vert./ gedanc sich sunnen blickes wert:/ gedanc ist âne slôz
Parz 466,16 dient nâch werder hulde./ ___die treit der durch gedanke vert./ gedanc sich sunnen blickes wert:/ gedanc ist âne slôz bespart,/ vor
Parz 466,17 treit der durch gedanke vert./ gedanc sich sunnen blickes wert:/ gedanc ist âne slôz bespart,/ vor aller crêatiure bewart:/ gedanc ist
Parz 466,19 wert:/ gedanc ist âne slôz bespart,/ vor aller crêatiure bewart:/ gedanc ist vinster âne schîn./ diu gotheit kan lûter sîn,/ si
Parz 466,25 noch enklinget,/ sô er vom herzen springet./ ez ist dechein gedanc sô snel,/ ê er vom herzen für dez vel/ küm,
Parz 466,29 küm, ern sî versuochet:/ des kiuschen got geruochet./ sît got gedanke speht sô wol,/ ôwê der brœden werke dol!/ //Swâ werc
Parz 512,2 gêt."/ //___Gâwân von dem orse spranc./ dô het er mangen gedanc,/ wie daz ors sîn erbite./ dem brunnen wonte ninder mite/
Parz 540,6 daz sîn phärt was sô kranc:/ den wîsen lêrte sîn gedanc/ daz er daz ors mit sporn rite/ unz er versuochte
Parz 541,9 im doch smæhe erbôt genuoc:/ nâch der jaget in sîn gedanc./ innen des der stolze Lischoys spranc/ da er ligen sach
Parz 574,16 klage./ si vorhte, der rîter wære tôt:/ des lêrten si gedanke nôt;/ wand er sus ûf dem lewen lac/ unt anders
Parz 584,9 in iu benennen gar./ Orgelûse kom aldar/ in Gâwâns herzen gedanc,/ der ie was zageheite kranc/ unt gein dem wâren ellen
Parz 587,19 bette ruowelôs./ einz hât mich versêret,/ untz ander mir gemêret/ gedanke nâch minne./ Orgelûs diu herzoginne/ muoz genâde an mir begên,/
Parz 634,14 gar unschuldec an:/ wan sînen lîp hân ich gewert/ mit gedanken swes er an mich gert./ er hete schiere daz vernomn,/
Parz 659,28 wîs,/ daz wazzer kum ouch wider von im./ swenne ich gedanke an mich nim/ daz ich ûz freuden bin erborn,/ wirt
Parz 661,17 komen wol./ swer samnunge warten sol,/ den lêret sûmen den gedanc:/ er fürht sîn helfe werde kranc./ Artûs Gâwâne den zwîvel
Parz 675,23 und êre:/ gert iemen fürbaz mêre,/ war wil er mit gedanken?/ sô sint die muotes kranken/ gîtes unde hazzes vol./ sô
Parz 719,30 herze tuot von minnen wanc,/ swenn ez in lêret den gedanc."/ //___Der kinde einz zem künege sprach/ "hêr, swes ir für
Physiogn 129 har betalle w#;eis/ Zu wisheit haben selten vl#;eis./ Rot har gedenke verborgen hat,/ Dez ist auch zwivelich sin tat./ Sin haubet
Physiogn 134 Ein haubet klein und hinden lank,/ Dem ist gnuk listig gedank./ Ein haubet hoch, flach obene/ Hat tummen sin zu tobene./
Physiogn 187 Den tunkel varwe ist an geschriben,/ Die selben stellent irn gedank/ Uf kleine keusch und grozzen drank. / Zwey augen zweyerleye
Physiogn 284 ez zeuget./ Wer beugt den nack und ufreht siht/ Schelklich gedank von im geschiht. / Achseln zun #;eorten niht gebuht/ Und
Physiogn 364 Der frawen bein mitalle swank,/ Die wil niht loben min gedank./ Enkel sint von der besten kur,/ Die man do niht
Physiogn 382 Sint slimf die letef#;euzze lank,/ Nach der unkeusche ist ir gedank./ Die f#;euzze spitzelechte,/ Die dunkent mich sten rehte./ Gar spitzige
PrBerthKl 4, 31 iſt worden. Daʒ dritte iſt ganʒiv chvſche deſ herʒen, der gedanch vnd deſ willen. Eʒ ſin etliche alſ einer laie ophel,
PrOberalt 5, 38 nider tail des chr#;eutzes vast nageln. die f#;euzze bet#;eoutent unser gedanche und unser gem#;eut. daz nider tail des hiligen chrutzes daz
PrOberalt 5, 41 wir ze allen ziten in unserm můt und in unsern gedanchen tragen, ob wir durch diu minne des almæhtigen gotes die
PrOberalt 6, 13 hilig stætichait. wir s#;eulen uns ze allen zeiten vleizzen guter gedanch, rehter werch, und s#;euln dann stætich sein. daz wir guter
PrOberalt 23, 13 unser frowen: ‘sin swert daz durchvert din hertze, daz die gedanch maniger hertz eroffent werden.’ $t unser frowe sant Marie die
PrOberalt 23, 19 dar umb chom unser herre in dis werlt, daz die gedanch uz manigem hertzen eroffent w#;eurden. $t vor unsers herren geburt
PrOberalt 23, 22 chunfte het. do er do chom, do wurden ir ieglichs gedanch eroffent. also der ch#;eunich Herodes vernam daz er geborn waz,
PrOberalt 27, 8 von diu schullen wir uns umbesniden daz hertze von b#;eosen gedanchen, die hent, die f#;euzze, allen unsern lip von allen s#;eunten.
PrOberalt 50, 33 den samen des hiligen gotes wortes vernimet, wan der b#;eose gedanch hat die sin hertze ze allen ziten durch varent und ez
PrOberalt 50, 37 chomen. wan die b#;eosen gaiste, so si den menschen b#;eosen gedanch an werffent, so machent si daz er vergizzet des hiligen
PrOberalt 52, 6 und ez mit rechten werchen erf#;eullen, daz uns die b#;eosen gedænch die den armen menschen von got schaident unser hertze iht
PrOberalt 54, 20 blinten straft diu bezaichent auch mer, si bezaichent unser b#;eose gedanch. so wir den almæchtigen got an r#;euffen und unser gebet
PrOberalt 54, 22 gebet vil andæchtichlichen $t tůn, so choment uns die b#;eosen gedænch und irrent uns, daz unser gebet von dem almæchtigen got
PrOberalt 65, 4 swin h#;euten. diu swin bezaichent die b#;eosen und die unreinen gedænche. er gert auch des b#;eosen ezzens, der wurtz die diu
PrOberalt 66, 3 wol, daz ist im alles offen, diu werch und die gedænch. swie er iz allez wizze, iedoch wil er durch unser
PrOberalt 66, 5 r#;eugen mit der hiligen biht. swie er unseriu werch, unser gedænch wizze, so wil er idoch das wir uns hie in
PrOberalt 75, 12 genad vinden, geben uns schuldich, suchen vil tief in den gedanchen wa wir missevarn haben, r#;eugen uns mit worten, bůzzen mit
PrOberalt 94, 20 wir versten diser red nicht.’ unser herre der aller menschen gedænch weiz, der west wol daz si in wolten vragen und
PrOberalt 95, 22 und in vragen wolten, wan got der menschen hertze und gedanch wol erchennet, do west er ir gedænch und sprach zů
PrOberalt 95, 23 menschen hertze und gedanch wol erchennet, do west er ir gedænch und sprach zů in: ‘daz ich zů iu gesprochen han
PrOberalt 96, 7 sæligen, aver die verworfen, $t der girde und aller ir gedanch her zů der werlt stet, die fræuent sich in diser
PrOberalt 108, 34 und vorcht haben ze der jungisten urteil, da wir der gedanche und der werch die wir ie getaten ze rede gesten

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