Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

ode k (1403 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Eckh 5:41, 18 in einem gedanke und in einem namen aleine, einen wân oder einen schaten keines underscheides lîdet, und getriuwet dem einen, blôz
Eckh 5:43, 9 nâch irm groben menschlîchen sinne wellent urteilen, daz sie hœrent oder lesent in der schrift, diu gesprochen und geschriben ist von
Eckh 5:43, 24 und würket alliu sîniu werk niht umbe lôn, umbe êre oder umbe gemach dan durch got und gotes êre aleine, daz
Eckh 5:45, 21 noch leidic gemachen, als wênic möhte den menschen iht riuwic oder leidic gemachen. Und dar umbe: daz unser herre sprichet: ’swer
Eckh 5:47, 4 daz aller natûre unmügelich ist, daz si iht breche, verderbe oder ouch rüere, in dem si niht enmeine ein bezzer guot
Eckh 5:47, 8 dem menschen wê tuo, ob er niht den vinger selben oder den menschen alzemâle bezzer machen und im lieber tuon enmöhte.
Eckh 5:48, 11 in einem eitoven. Ez ist ein zeichen, daz der künic oder ein vürste einem ritter wol getrûwet, sô er in sendet
Eckh 5:49, 1 mich luste ze schouwenne, wie vrom dû wærest. Ein silber oder ein golt ist wol reine; doch, sô man dar ûz
Eckh 5:50, 11 anderswâ: «wie mac dem menschen genüegen an gotes gâben ûzerlîche oder innerlîche, sô im niht engenüeget an gote selben?» Dar umbe
Eckh 5:54, 13 gemach verdienen und lange besitzen solde, wölte er daz hindern oder wære sîn wille, daz ez von iemanne gehindert würde, man
Eckh 5:54, 15 gehindert würde, man enspræche niht, daz er sîn vriunt wære oder daz er in liep hæte. Dar umbe: vil lîhte got
Eckh 5:58, 19 niht biten. Wære, daz ich ze dem bâbeste kæme hundert oder zwei hundert mîle und sô ich danne kæme vor in
Eckh 5:59, 5 daz ist eines kranken herzen zeichen, sô ein mensche vrô oder leidic wirt umbe zergenclîchiu dinc dirre werlt. man sölte sich
Eckh 5:109, 10 der bekennet alle crêatûren, wan alle crêatûren sint eintweder lîp oder geist. Dar umbe sprichet diu geschrift von dem menschlîchen, daz
Eckh 5:113, 15 glîchnisse: diu sunne schînet âne underlâz; doch, sô ein wolke oder nebel zwischen uns und der sunne ist, sô enwerden wir
Eckh 5:113, 17 sô daz ouge in im selber krank ist und siech oder bedecket ist, sô ist im der schîn unbekant. Ouch hân
Eckh 5:113, 19 glîchnisse gesprochen: sô ein meister bilde machet von einem holze oder von einem steine, er entreget daz bilde in daz holz
Eckh 5:115, 17 diz ein mit nihte eigenlîcher vriuntschaft enhât dan mit juncvrouwen oder megeden, als sant Paulus sprichet: ich hân iuch kiuschen juncvrouwen
Eckh 5:115, 26 und über allez daz, daz ze der zît geneiget oder nâch zît smacket, und daz selbe spriche ich ouch von
Eckh 5:117, 10 ir selber, mê er schepfet bekennen und wizzen von geverwetem oder von wîzem und bekennet sich wîzen. Wîz ist vil minner
Eckh 5:117, 16 al ein, ob daz, daz geverwet ist, ein stein sî oder ein holz, ein mensche oder ein engel: daz ez aleine
Eckh 5:117, 17 geverwet ist, ein stein sî oder ein holz, ein mensche oder ein engel: daz ez aleine varwe habe, dâ liget allez
Eckh 5:117, 21 und in gote blôz aleine, niht von got bekennenne, schouwenne oder minnenne oder swaz dem glîch ist. Dar umbe sprichet unser
Eckh 5:117, 21 gote blôz aleine, niht von got bekennenne, schouwenne oder minnenne oder swaz dem glîch ist. Dar umbe sprichet unser herre herziclîche
Eckh 5:118, 28 manigerleie kam ze dem lûtern berge und nam daz mark oder den kernen des hœhsten boumes und zôch abe die hœhe
Eckh 5:186, 2 in wârer gehôrsame, ez sî messe lesen, hœren, beten, contemplieren oder swaz dû maht gedenken. Nim aber swie snœde ein werk
Eckh 5:188, 3 in wârer gehôrsame ensol niht vunden werden ’ich wil alsô oder alsô’ oder ’diz oder daz’, sunder ein lûter ûzgân des
Eckh 5:188, 4 gehôrsame ensol niht vunden werden ’ich wil alsô oder alsô’ oder ’diz oder daz’, sunder ein lûter ûzgân des dînen. Und
Eckh 5:188, 4 niht vunden werden ’ich wil alsô oder alsô’ oder ’diz oder daz’, sunder ein lûter ûzgân des dînen. Und dar umbe
Eckh 5:188, 6 mac gebeten, ensol niht sîn weder ’gip mir die tugent oder die wîse’, oder ’jâ, herre, gip mir dich selber oder
Eckh 5:188, 6 niht sîn weder ’gip mir die tugent oder die wîse’, oder ’jâ, herre, gip mir dich selber oder êwigez leben’, dan
Eckh 5:188, 6 oder die wîse’, oder ’jâ, herre, gip mir dich selber oder êwigez leben’, dan ’herre, engip niht, wan daz dû wilt,
Eckh 5:189, 5 getriuwe diener gotes den engelüstet niht, daz man im sage oder gebe, daz er gerne hœrte oder sæhe; wan sîn êrster,
Eckh 5:189, 5 daz man im sage oder gebe, daz er gerne hœrte oder sæhe; wan sîn êrster, hœhster vlîz ist ze hœrenne, waz
Eckh 5:191, 8 als ander liute hânt, und wölte, daz mir alsô wære oder ich alsô arm sî’, oder: ’mir enwirt niemer reht, ich
Eckh 5:191, 8 wölte, daz mir alsô wære oder ich alsô arm sî’, oder: ’mir enwirt niemer reht, ich ensî denne dâ oder dâ
Eckh 5:192, 1 sî’, oder: ’mir enwirt niemer reht, ich ensî denne dâ oder dâ und tuo sus oder sô, ich muoz in ellende
Eckh 5:192, 1 reht, ich ensî denne dâ oder dâ und tuo sus oder sô, ich muoz in ellende sîn oder in einer klûsen
Eckh 5:192, 2 und tuo sus oder sô, ich muoz in ellende sîn oder in einer klûsen oder in einem klôster’. in der wârheit,
Eckh 5:192, 2 sô, ich muoz in ellende sîn oder in einer klûsen oder in einem klôster’. in der wârheit, diz bist dû allez
Eckh 5:192, 4 zemâle. Ez ist eigener wille, aleine enweist dû es niht oder endünket dich es niht: niemer enstât ein unvride in dir
Eckh 5:192, 6 dir ûf, ez enkome von eigenem willen, man merke ez oder man enmerke ez niht. Swaz wir daz meinen, daz der
Eckh 5:192, 8 daz sint die stete und die liute und die wîse oder diu menige oder diu werk -, daz enist niht schult,
Eckh 5:192, 8 stete und die liute und die wîse oder diu menige oder diu werk -, daz enist niht schult, daz dich diu
Eckh 5:193, 1 werk -, daz enist niht schult, daz dich diu wîse oder diu dinc hindernt: dû bist ez in den dingen selber,
Eckh 5:193, 6 die vride suochent in ûzwendigen dingen, ez sî an steten oder an wîsen oder an liuten oder an werken oder daz
Eckh 5:193, 6 in ûzwendigen dingen, ez sî an steten oder an wîsen oder an liuten oder an werken oder daz ellende oder diu
Eckh 5:193, 7 ez sî an steten oder an wîsen oder an liuten oder an werken oder daz ellende oder diu armuot oder smâcheit,
Eckh 5:193, 7 steten oder an wîsen oder an liuten oder an werken oder daz ellende oder diu armuot oder smâcheit, swie grôz diu
Eckh 5:193, 7 wîsen oder an liuten oder an werken oder daz ellende oder diu armuot oder smâcheit, swie grôz diu sî oder swaz

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