Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
wider adv_prp (2717 Belege) Lexer BMZ Findeb.
läuft diu flamm her ab und entzünt die derloschen kerzen wider. alsô sengent auch die schintfezzel und die puoben die vaizten | |
her ab zeuht auf die erden. ê er sich dan wider auf swingt in die lüft und daz wazzer in lâz, | |
in die lüft und daz wazzer in lâz, daz er wider leiht wirt, sô sint die lüft indes still und prüeft | |
von der kelten, diu dâ ist, entsleuzt sich der dunst wider in wazzer, als wir sehen an dem dunst, der von | |
auf den pergen. wenn si dann über ain jâr hin wider kômen, sô funden si die geschrift ganz sam an dem | |
entsleuzt sich der dunst in süeze fäuhten und vellt her wider ab auf die früht und auf die pluomen, und daz | |
in ainem regenwazzer und deckt daz vaz unz daz ez wider lâw wirt, wem denn die zend wagent, nimt er des | |
an diu kalten wolken stœzt, sô stôzent si in her wider ab. von dem stôzen vert er snell hin wider, sô | |
her wider ab. von dem stôzen vert er snell hin wider, sô stœzt den dunst diu kelten noch vester her wider. | |
wider, sô stœzt den dunst diu kelten noch vester her wider. daz geschiht sô lang, unz daz er sô gar snell | |
swarzen wolken hinder den spiegeln werfent der sunnen schein her wider, reht sam etleichen läuten geschiht, die pœs augen habent: die | |
nâch der lengen des mers. dâ von fleuzt daz wazzer wider ein und fleuzt nâch der lengen des mers und stinkt | |
ze tal, ez læzt sein muoter niht, wann ez fleuzt wider in daz mer, ez volgt dem grôzen fluz der grôzen | |
und widerstœzt, sam dâ ain mensch den andern dringt und wider hinder sich seigt, sam ain schef, daz hin und her | |
verworfen sint gewesen: wenn man die vegen wil und si wider auf wirft, sô sterbent oft die êrsten veger, die dar | |
in der kraft gotes, ân den sünder allain: der würkt wider got und ist sein werch ân got. ich sprich aber | |
daz er ez neur erhebt über sich und sitzt danne wider nider. alsô geschiht oft under den wazzern, diu vest gründ | |
ist daz si wênig ezzens habent, sam daz männel kriegt wider daz weibel und der vater wider den sun, und wenne | |
sam daz männel kriegt wider daz weibel und der vater wider den sun, und wenne des ezzens vil ist, sô koment | |
wenne des ezzens vil ist, sô koment diu wilden tier wider und werdent zam. der tier streit ist neur umb ir | |
wolgelust irs idruckens. alsô welheu sêl gotes lêr oft her wider nimt und die wol betraht mit ganzer andâcht, diu wirt | |
die sinnereichen maister und schuoler, die lesent oft daz her wider, daz si vor wol künnen, wan si habent der scharpfen | |
des ebers mist alsô warmer und frischer ist gar guot wider daz pluotvliezen auz der nasen. izzet diu wild varchmuoter vil | |
die art, ist, daz man im gar ain swær pürd wider seinen willen auflegt, sô wirt ez sô zornik, daz ez | |
si ir hörner habent geworfen und in jungeu hörner her wider wahsent, sô stênt si an die sunnen, sam Aristotiles und | |
ê. den hirzen liebet süez gedœn alsô sêr, daz si wider zuo den lautlaufenden hunden koment in selber ze schaden, sô | |
der werch, und sô si unkäuschent, sô köment si niht wider zuo der hert, si waschen sich dann vor auz den | |
sich wern. wizz, daz des elephandes inwendigeu gestalt ist geschickt wider alliu erdischiu tier, iedoch spricht Aristotiles, daz der elephand inwendigeu | |
si und izzet zehant rauten dar nâch, diu den slangen wider ist, und ez streit dâ von mit den slangen, wann | |
der si dâ mit salbet. des hasen renne ist guot wider des leibes überfluz, der ze vil stüel hât. der has | |
räusen kümt durch der visch willen, sô ez denne her wider auz wil mit den vischen, sô mag ez niht und | |
haizen pisemtier. der pisem ist guot für den swintel und wider des herzen ômaht und auch wider des hirns und der | |
für den swintel und wider des herzen ômaht und auch wider des hirns und der lebern und des magen unkraft, wenne | |
und mag niht ze wald beleiben, dar umb wirt si wider zam. diu katz hât ir gleiches alsô liep, ist daz | |
wil, sô warnet si sich mit ackerrauten, diu den slangen wider ist. si ist den mäusen und den slangen veint und | |
füeren wil, der muoz si vast halten oder si laufent wider in daz feur. wenne diu jungen schâf zuo der unkäusch | |
wälden, daz ez die affen sehent, und ziehent si dan wider ab und lâzent si ligen. sô koment die affen und | |
under haimischen tiern und ist sänftig, ân daz ez den wider ist, die andern tiern schadent, sam wolf sint und hund. | |
tier ist starch und werleich gegen allem dem daz im wider ist und ist verpoten in der ê, sam Isidorus spricht, | |
ainz enplœzt ist seins hârs, sô wehst im daz hâr wider. //VON DEM TIGERTIER. /Tigris haizt ain tigertier. daz ist fleckot | |
Christum, der was zornig und grimm, ê er mensch würd, wider die hôchvart der engel und wider die ungehôrsam der läut | |
ê er mensch würd, wider die hôchvart der engel und wider die ungehôrsam der läut auf erden. den vieng diu hôchgelobt | |
in in dem nest, unz er sein federn vernewt und wider gewint. wenn im der snabel sô lang wirt, daz er | |
andern stain in im. den stain hât er in im wider sein grôze hitz. iedoch werd wir her nâch sagen von | |
starch worden über al und der muoter gleich. Daz ist wider die gleichsner, die sich ê hailig machent, ê si sich | |
daz diu kindel sanft sitzen. sô habent auch diu störchel wider grôz trew zuo den müetern, wan als grôz zeit die | |
dâ pei prüeft man, daz diu krot gar pœs ist wider ander vergiftegeu ding. des storchen mägel ist ain sunderleich erznei | |
ander vergiftegeu ding. des storchen mägel ist ain sunderleich erznei wider vergiftigeu dinch, sam Plinius spricht. ez ist ain velt in | |
fuchs liep von nâtûr, und dar umb hilft er im wider die vogel, die achilen haizent, wan der achilon ist des | |
man, ain klain ergangen von dem pett und dar nâch wider zuo gehüllet und ist diu nâtûr ring, rain und sauber. | |
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