Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
tac stM. (3503 Belege) Lexer BMZ Findeb.
vite secutus est praemia largientem. Der gûte sanctus Andrêas, des tac wir hûte begên, der was sente Pêtris brûdir unt unsir | |
dâ obene in der luft unt rief: "o wê dissis tagis unt o wê dirre michilin ungnâde, die ich nû lîdin | |
die ceichin, die er sider hât getân biz an disin tac in wazzere unt in walde unt in allir stetelich, die | |
banden unt von des kunigis Hêrôdis gewalt. Mîne liebin, den tac bigên wir hûte. S$. Pêtir newart nicht gebundin joch gevangin | |
Pêtir newart nicht gebundin joch gevangin alse hûte, wene disen tâc unt dise hôchgecît die heizit man ce Rôme: ad vincula, | |
heiligen Christes. swenn uns der nu chůmet an dem jungsten tag, so teilet er uns sin genade: die wenicheit und br#;eodicheit | |
ist. die heiligen junger vrogten unsern herren von dem jungsten tage, si sprachen: ‘sag uns, herre, wie getan zaichen choment vor | |
seit uns ein ander ewangelista offenlichen und sprichet: in den tagen so wirt diu sunne verdunchelt und der mane git dehain | |
der mane wirt verwandelt $t ze blute ê der v#;eorchtlich tag ch#;eom unsers herren. wan der zaichen ein michel tail ist | |
dem dorre des meres und der #;eunde. so der jungist tag nahent, so get daz mer auz und swaz nahent da | |
chumt, daz bezaichent sein menschait. er chumt ze dem jungsten tag in der selben menscheit in der er diu marter leit. | |
und so diu judenschaft gelauwich wirt, so nahent der jungist tach. daz himelrich daz ist geebenmazzet dem sumer. wan also der | |
regen und der winderfrost f#;eur; also ist, so der jungist tag nahent, so ist der luft haiter, so l#;euht der tach | |
tag nahent, so ist der luft haiter, so l#;euht der tach und bezaichent uns da mit den tach des ewigen libes. | |
so l#;euht der tach und bezaichent uns da mit den tach des ewigen libes. daz wir dises dinges alles gewiz sin | |
werchen. ich widersage. Item alius sermo de adventu. Die hilig tage die wir nu begen die sint uns dar z#;eu gesetzet, | |
die ewigen ungenad liden immer an ende. Nu wir des tages nicht enwizzen noch der weil wenne unser herre ch#;eome, wenn | |
daz wir ze hulden chomen. dar zů sint uns dise tag gesetzet, daz wir mit aller diemůt, mit aller gehorsam, mit | |
ze Wetlahem chom und si da waren, do waren die tag erf#;eullet und waz ir zit chomen daz si ir sun | |
aller der werlt’? diu nacht bezaichent unfræude und widerwærtichait, der tach der bet#;eutet fræude. wan die armen menschen in der vinster | |
uns antloz ze dem almæchtigen got ruch zerwerfen amen. Der tach daz er gemartert wart der ist in dem sumer, hiut | |
gemartert wart der ist in dem sumer, hiut ist der tach daz er erhaben wart. die ungelæuwigen juden, do si in | |
von allen den rechten l#;euten die dannoch an dem jungsten tag lebent, die werdent auf engagen dem hiligen Christ gef#;euret in | |
daz ir ietwederz grozzes ambt hat diu man des ainen tages beidiu niht begen mag. auch ist der tach hiut daz | |
des ainen tages beidiu niht begen mag. auch ist der tach hiut daz sant Johans wider chom uz dem ellende da | |
vier jar alt waz. diu dient unserm herren nacht und tag und enchom von dem m#;eunster niht ze Jerusalem. si enchom | |
maniges leides ze vil hat, die habe wir dise siben tage begangen. heut ist der achtot tag, den s#;eulle wir herlicher | |
habe wir dise siben tage begangen. heut ist der achtot tag, den s#;eulle wir herlicher begen danne die siben. war umbe | |
daz sch#;euln tůn daz sch#;eullen wir vlissichlich merchen. die siben tag bezaichent die unstæticheit diser werlt, der achtot bezeichent diu stæticheit | |
bezeichent diu stæticheit der ewigen genaden. wir haben dis siben tage begangen, daz unser herre durch den armen menschen in dise | |
sinen s#;eunden erstet. ze der andern urstende an dem jungisten tag so erstet er vil vr#;eolich, so im mein træchtin lonet | |
mein træchtin lonet mit den ewigen genaden. heut ist der tach daz unser herre umbesniten wart nach der alten ê. unser | |
lie er sich, also diu ê gebot, an dem achtoden tag besniden, an dem viertzigisten tag hintz dem m#;eunster mit sinem | |
ê gebot, an dem achtoden tag besniden, an dem viertzigisten tag hintz dem m#;eunster mit sinem opfer bringen. ze ir chirwihen | |
wider ze Jerusalem und suchten in da. an dem driten tag funden si in in dem tempel. da sazz er #;eunter | |
ze Jerusalem und suchten in auch da. an dem dritten tag do funden si in in dem tempel. do sazze er | |
suchten in ze Jerusalem und funden sin nicht des ersten tages noch des andern tages. an dem dritten tag funden si | |
und funden sin nicht des ersten tages noch des andern tages. an dem dritten tag funden si in. die hiligen patriarchen | |
des ersten tages noch des andern tages. an dem dritten tag funden si in. die hiligen patriarchen die vor der ê | |
chunft alle und chom in dannoch niht. do der dritte tach, diu zit der genaden, do daz chom daz nu itzů | |
muter und sein ammolf sant Joseph die suchten in dri tag und funden in erst an dem dritten tag. sein muter | |
in dri tag und funden in erst an dem dritten tag. sein muter und sein ammolf bezaichent diu judenschaft und diu | |
und diu christenheit, die gerten und wunschten siner chunft drie tag. die drei tag bet#;eutent drei zit: ein zit vor der | |
die gerten und wunschten siner chunft drie tag. die drei tag bet#;eutent drei zit: ein zit vor der ê, ê unser | |
werlt taugenlich chom, do eroffent er sich an disem hiligen tag mit drin vil herlichen sachen: die drie ch#;eunige chomen verre | |
landen und an betten in, er warde auch an disem tage getauffet von sant Johannen, er warde auch an disem hiligen | |
getauffet von sant Johannen, er warde auch an disem hiligen tag geeret da ze der brautluft, daz er daz wazzer verwandelot | |
drein so herlichen sachen eroffent er sich an disem herlichen tag. diu erst offenung diu ergie des ersten jares do er | |
nach dem drizzigistem jar. die drei offenung die ergingen eins tages, swie si eins jares niht ergiengen, $t also es got | |
minne des almæchtigen gotes. mit so maniger hilicheit ist diser tach gehiligt und geeret und ist diser tach herer dann der | |
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