Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
ouch adv_k (4001 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb. Findeb.
getriuwet dem einen, blōz allerleie menge und underscheides, in dem ouch verliuset und wirt enblzet aller underscheide und eigenschaft und ist | |
enblzet aller underscheide und eigenschaft und ist ein und sint ouch ein got-vater-sun-und-heiliger-geist. Und daz ein machet uns sęlic, und ie | |
dar nāch sīn wir węrlīcher gotes süne und sun und ouch vliuzet von uns got-der-heilige-geist. Daz meinet, daz unser herre, gotes | |
ist bī den liuten, daz ist mügelich bī gote’. Und ouch gemeinlīche und natiurlīche: daz unmügelich ist der undern natūre, daz | |
hān. Baz ze vernemenne sō sol man wizzen, als ich ouch mź gesprochen hān, daz ein guot mensche, von güete und | |
geborn ist, daz er doch āne underlāz noch wirt geborn. Ouch enhęte got die werlt nie geschaffen, ob geschaffen-wesen niht enwęre | |
würken. Got der enwirt minnennes und würkennes niemer müede, und ouch im ist allez ein minne, daz er minnet. Und dar | |
und durch den er würket, sunder er minnet und würket ouch durch sich selben, der dā minnet; wan, daz er minnet, | |
lant nemen an sich ein rīche und wider ze komenne’. Ouch sol man aber wizzen, daz in der natūre īndruk und | |
wazzer vliuzet von sīner eigenen natūre niderwert ze tal, und ouch liget sīn wesen dar ane. Doch von īndrucke und von | |
herre wol: ’sęlic sint, die dā līdent durch die gerehticheit’. Ouch, daz unser herre, der sun, sprichet: ’verzīhe sīn selbes und | |
īnwesende, inneblībende in des vaters schōze und herzen. Vater, sprichet ouch der sun, ich wil, daz, der mir volget, der ze | |
aller natūre unmügelich ist, daz si iht breche, verderbe oder ouch rüere, in dem si niht enmeine ein bezzer guot dem | |
und im lieber tuon enmöhte. Mac er den menschen und ouch den vinger bezzern, daz tuot er; enist des niht, er | |
sunderlīche, dā der eine unglīche grzer węre dan der ander. Ouch sol man wizzen, daz der vinger und diu hant und | |
und dō er überwunden hāte sīn leit, dō erschein im ouch ūzerlīche unser herre vrlīche. Dō sprach der heilige man: ach, | |
enmügest noch endürfest līden durch got noch durch dich selben. Ouch, wölte der mensche wizzen und gedenken, wie grōze vröude in | |
sīnen vriunt ervröuwen $t müge und im eine liebe bewīsen. Ouch sol man aber gedenken: hęte ein mensche einen vriunt, der | |
williclīche $t und gerne enwölte līden grōzen smerzen und lite ouch vil lange, daz er dar nāch möhte gewaltiger herre sīn | |
sō wil ich von līdenne klagen; dem ist gar unreht. Ouch spriche ich sicherlīche, daz got sō gerne mit uns und | |
niht līden. Und dar umbe, węre uns reht, sō enwęre ouch uns līden niht līden; ez węre uns wunne und trōst. | |
werden, ź dan ez des menschen herze iemer müge rüeren. Ouch ist daz ein ander zeichen und glīchnisse: die meister sprechent, | |
durch gotes süezicheit vliezende, in der ez verliuset sīne bitterkeit. Ouch wirt ez verbrant von dem hitzigen viure der götlīchen minne, | |
got; ein ander wīse, ob er ist in götlīcher minne. Ouch mac der mensche bekennen und wizzen, ob er alliu sīniu | |
wārheit vinde, dā vinde ich mīnen got, die wārheit: alsō ouch, noch minner noch mź, sō ich vinde lūter līden durch | |
im beslozzen allez, daz man dā von gewürken mac, aleine ouch ūzerlīche nieman dā von iht würke. Ouch hān ich dā | |
gewürken mac, aleine ouch ūzerlīche nieman dā von iht würke. Ouch hān ich dā oben geschriben, daz der stein niht minner | |
ist in im selben nider ze vallenne. Alsō hān ich ouch dā oben geschriben, daz der guote mensche hāt iezent getān | |
in himelrīche und in ertrīche allez, daz er tuon wolte, ouch glīch dar ane gote. Nū mac man bekennen und wizzen | |
wān, daz ez sī durch ir heimlīchen sünde, und sprechent ouch underwīlen: ach, ich wānde, daz der mensche gar guot węre. | |
teile dis buoches schrīben $t wil manigerleie trōst, wie sich ouch trsten sol und mac ein guot mensche an sīnem leide, | |
sī - wan enwölte er sīn niht, sō enwęre ez ouch niht -, sō ensol ich ouch niht wünschen gesunt wesen. | |
niht, sō enwęre ez ouch niht -, sō ensol ich ouch niht wünschen gesunt wesen. Wan āne zwīvel, möhte daz gesīn, | |
und nützer ist mir, daz mich got minne und ich ouch siech sī, dan ob ich gesunt an dem lībe węre | |
enminnet, daz enist niht, alsō sprichet daz buoch der wīsheit. Ouch hāt daz die wārheit, daz allez, daz got wil, in | |
bīten, sunderlīche, als sīn gābe von gnāden ist und unverdienet. Ouch sicherlīche: wes minne ich niht enahte und mīn wille sīnem | |
daz gar billich, daz mir der niht engebe und mich ouch hazze und lāze mich in unsęlden. Diu dritte sache, war | |
weges mit grōzer koste und bite iuch, dar umbe ich ouch her ze iu komen bin, daz ir mir gebet eine | |
biten, daz ich gesunt węre. Bī dirre rede spriche ich ouch: daz ist eines kranken herzen zeichen, sō ein mensche vrō | |
reden? Diu buoch der alten ź und der niuwen und ouch der heiligen und ouch der heidenen sint des vol, wie | |
alten ź und der niuwen und ouch der heiligen und ouch der heidenen sint des vol, wie vrome liute durch got | |
heidenen sint des vol, wie vrome liute durch got und ouch durch natiurlīche tugent ir leben hānt gegeben und ir selbes | |
meister, Socrates, sprichet, daz tugende machent unmügelīchiu dinc mügelich und ouch līht und süeze. Ouch enwil ich des niht vergezzen, daz | |
tugende machent unmügelīchiu dinc mügelich und ouch līht und süeze. Ouch enwil ich des niht vergezzen, daz diu sęlige vrouwe, von | |
Machabeis, ūf einen tac vor irn ougen sach wunderlīche und ouch ze hrenne $t unmenschlīche und griuslīche pīn, die man irn | |
sehen, daz der koufman durch gewin eines kleinen geltes und ouch ūf ein ungewis sō verre landes, sō pīnlīche wege, berge | |
sprechen, daz vil wort, diu ich an disem buoche und ouch anderswā geschriben hān, niht wār ensīn. Dem antwürte ich, daz | |
der stap beidiu in im reht und niht krump und ouch in des ougen, der in sihet in lūterkeit des luftes | |
und mit hōhen sinnen sprechen und mit erhabenen $t sźlen. Ouch sol man sprechen, daz man sōgetāne lźre niht ensol sprechen | |
sprichet? Sant Johannes sprichet daz heilige źwangelium allen geloubigen und ouch allen ungeloubigen, daz sie geloubic werden, und doch beginnet er | |
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