Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

wârheit stF. (630 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Lanc 88, 10 syn, dem sie allesampt allerbast getruweten das er yn die warheit sagte. Da namen sie den ritter den die frauw gesprochen
Lanc 103, 9 zuhant wie sin dry gefangen dethen, das er im die warheit seyte. Phariens sprach das sie gesunt weren und wol fúren.
Lanc 117, 3 frauw nůnne were und das man von dem kinde keyn warheit nit enwúst, wann alle die lút jhehen gemeynlich das es
Lanc 119, 3 der truw die ir mir schuldig sint, sagent mir die warheit!’ ‘So helff mir gott, frauw’, sprach er, ‘ich were geritten
Lanc 154, 12 sprach er, ‘als helff mir gott als ich uch die warheit wil sagen: nu sagent mir were er sy!’ ‘Ich enweiß
Lanc 156, 5 er gnadet ir. ‘Jungfrauw’, sprach er, ‘kúnnent ir mir keyn warheit $t gesagen da von wie es in der burg stee
Lanc 247, 31 war saget oder lúget, wann ich wil dir die rechten warheit sagen. Sie sagten dirs one sach nit, wann der lewe
Lanc 252, 31 mögen wir allerbest glauben, sinselbs $t lip sol uns die warheit zeigen!’ Sie kamen zu der thúre von der joialen und
Lanc 284, 15 ‘ir hant mich so sere beschworn, das ich uch die warheit muß sagen: ein ritter’, sprach Galahot, ‘macht den fried.’ ‘Wer
Lanc 285, 13 gott úmmer gesunt ließ werden?’ sprach er; ‘sagent mir die warheit!’ ‘So mich gott ummer gesunt laß werden’, sprach er, ‘ich
Lanc 292, 30 er. Sie fraget yn vil, und er sagt ir die warheit umb das das sie yn fragete. $t Da průfete sie
Lanc 347, 28 yn ritter hett gemacht, und der knapp sagt ir die warheit. ‘Seht da synen schilt, frau’, sprach er, ‘und mym herren
Lanc 480, 36 senden, und sant uns den ritter alters ein, das ist die warheit’, @@s@sprach er. ‘Bi der trúw die ich uwerm lib bin
Lanc 484, 31 ein fast biederman und fast bescheiden, das ist ummer die warheit, es ist uch aber hut sere vergeßen; ir hettent yczunt
Lanc 494, 1 enweiß ich ob es din r%/adt were oder nit. Die warheit wil ich ymmer sagen, wann Genovere, die du yczunt hast,
Lanc 494, 21 ritter und sarianten gnung mit ir bracht, die wol der warheit jehen. Das ensollen sie laßen wedder durch uwern willen noch
Lanc 494, 23 durch uwern willen noch durch den mynen, sie sollen der warheit jehen. Auch weiß es Bertelac der Alte, der uch den
Lanc 500, 11 den heiligen schwern das ir mir des zehenden tages die warheit sollent sagen das ir in uwern buchern funden hant, es
Lanc 500, 21 mit dem eyde den ir schwurt, das ir mir die warheit saget!’ Da sprach ein meister von Rome, der ein edel
Lanc 502, 26 ‘Ich getruw uch baß’, sprach er, ‘das ir mir die warheit herumb solt sagen, dann allen uwern gesellen. Myn herre der
Lanc 502, 28 brieff, darumb bitt ich uch das ir mir die gerechten warheit sagent. Diße herren hant mir ein teyl von mym tode
Lanc 508, 10 das uch keyn man so lieb sy dem ir die warheit $t sagt wie lang ich leben sol; mir wer leit,
Lanc 508, 14 gott wil, wann ich mag das wol sprechen off myn warheit $t das mich nie keins mannes dot also sere erbarmet
Lanc 536, 19 sicht, und ich bekenne dasselb wol das ir mir die warheit gesagt $t hant; darumb wil ich allen uwern rat thun,
Lanc 536, 36 ich das ir mir anders nit sagent wann die rechten warheit, wann darzu radent mir ob ich die @@s@großen ere mocht
Lanc 587, 11 und bat die jungfrauw das sie im durch got die warheit seyt. ‘Das sag ich uch, herre’, sprach sie, ‘da Lancelot
Lanc 592, 10 ich bitt uch durch got, ob ir von Lancelot kein warheit wißent, das ir mir die saget.’ ‘Werlich herre’, sprach der
Litan 382 began/ zu sagene uon diner magitheit./ wir sprechen in der warheit/ zu dime lobe, war magit,/ als uns di scrift hat
Litan 820 mal dar in comint/ unde daz rechte hant gefrumit;/ di warheit mit der zungin redent/ vnde des falsches mit deme herzin
Litan 1323 mit samit der demute,/ dan abe comit allirslahte gute,/ truwe vnde warheit,/ gute vnde frumicheit./ an den kunjngen ist si tugintlih,/ an
LobSal 234 soltin si birichtin,/ si soltin lerin di cristinheit/ truwi undi warheit,/ mid werchin irvullin/ daz si demo luti vori zellin./ si
Lucid 2, 13 ſol vnſ an daʒ ende bringen,/ daʒ wir die rehte warheit vinden,/ unbe alle die dinc,/ die an den bůchen verborgen
Lucid 74, 12 der menſche got ſelber vercoufte. Wen ſwenne der menſche die warheit verſwiget vnde daʒ vnreht durch die miete beſchirmet, ſo het
Lucid 74, 13 daʒ vnreht durch die miete beſchirmet, ſo het er die warheit vercouft, daʒ iſt got ſelbe, ſo het er ſimoniam begangen.
Macer 64, 17 daz vertribet unde brichet den stein. Dez weiz ich di warheit. Plinius sagt, daz si widerste allerhand suche, unde swer sich
MarlbRh 9, 35 de sanc he hat groʒ lutercheit,/ he deit bekennen bit warheide/ al g#;eud bit aller bosheide./ //De v#;eirde givet manheit,/ d#;ei
MarlbRh 17, 15 dat du si dim sun antwürdes,/ ind si gelovd$’ bit warheide,/ dat si sold loʒen #;iuch beide./ //Din gnad si was
MarlbRh 25, 13 zebrichet/ dit groʒe ungemach!/ ////Wale is an mir volbracht/ d#;ei warheit, d#;ei mir was gesacht:/ ich liden $’s scharpen swerdes slach!/
MarlbRh 41, 4 vröuden üvervlüʒʒicheide/ mim armem herzen deil #;eitswat,/ wand in der warheit wiʒʒes dat:/ ich $’n begeven dich n#;eimer me,/ e ich
MarlbRh 43, 25 du in offerds zů Jherusalem./ //Dů, vrow, mich v#;eulen der warheide/ in uns$’ Jhesu engegenwürdicheide!/ mins herzen vröude m#;euʒ beweren/ d#;ei
MarlbRh 51, 36 erscheine mir,/ gerůch min arme herze leren,/ w#;ei ich d#;ei warheit müg beweren,/ luterlich dů min herz verstan,/ warümb du üver
MarlbRh 62, 13 underscheit,/ warümb din er d#;ei thron üvergeit!/ hilp mir d#;ei warheit bit $’n worden d#;iuden,/ allerschönst vür allen godes brüden!/ ////Ich
MarlbRh 77, 36 jamer, dem si n#;eit $’n mugen entwichen/ vür gekündigt bit warheit./ ein #;eiwlich vindet al bereit/ an dinen worden sin selicheit,/
MarlbRh 78, 9 godes g#;eud ind sin gewalt,/ sin recht gericht ind sin warheit –/ al dit din kurte sanc ümbveit/ ind ander manich
MarlbRh 84, 36 wil ich bit kurten worden beweren./ s#;euʒ, gerůche mich d#;ei warheit leren!/ ////Noch bis du d#;ei duf, der de brüdegume/ so
MarlbRh 91, 2 hinn$’ n#;eit sch#;eir gescheiden,/ ich werden sere h#;ei geleret,/ min warheit wirt wunderlich beweret./ //Mich dünkt, dat n#;ei engeine wort/ van
MarlbRh 108, 4 willen ich dich kurtlich bescheiden,/ ich wil dich an d#;ei warheit leiden./ ////Ich bin gods můder, ind si sint knechte,/ d#;ei
MarlbRh 108, 10 gewinnen?/ //It sprach ein man, ind he sprach war,/ d#;ei warheit si is offenbar:/ #.,$’t wiʒʒen alein d#;ei m#;euderliche sinne,/ w#;ei
MarlbRh 108, 13 můder $’t einich kint minne.#.’/ //We is $’t, de diser warheit lougene,/ so d#;ei natur dis warheit zougene?/ //Noch willen ich
MarlbRh 108, 14 is $’t, de diser warheit lougene,/ so d#;ei natur dis warheit zougene?/ //Noch willen ich dir sagen ein sache,/ d#;ei dir

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>
Seite drucken