Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

wiʒʒen V. (3113 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Eckh 5:60, 21 bilde inne bekennet, daz kein ûzerlich sehen îngetragen enhât, der weiz, daz ez wâr ist. Der aber des niht enweiz, der
Eckh 5:60, 21 der weiz, daz ez wâr ist. Der aber des niht enweiz, der lachet und spottet mîn, und ich erbarme mich über
Eckh 5:109, 7 grôz teil der heiligen geschrift. man sol ze dem êrsten wizzen und ist ouch wol offenbâr, daz der mensche hât in
Eckh 5:109, 23 enpfienc im ein rîche und kam wider’. Noch sol man wizzen, daz sanctus Jeronimus sprichet und ouch die meister sprechent gemeinlîche,
Eckh 5:115, 23 daz sîn, daz er hinder im, nider im, bî im weiz. Daz ist volliu und eigeniu dêmüeticheit; den namen hât er
Eckh 5:116, 3 dem niht gebildet noch gelîchet sî und von nihte niht enwizze, daz man in im niergen des nihtes niht envinde noch
Eckh 5:116, 9 waz unser herre heizet einen edeln menschen. man sol ouch wizzen, daz, die got blôz bekennent, die bekennent ouch mit im
Eckh 5:116, 21 sô der mensche, diu sêle, der geist schouwet got, sô weiz er ouch und bekennet sich bekennende, daz ist: er bekennet,
Eckh 5:116, 25 wan, daz ich alle wunne hæte und ich des niht enwiste, waz hülfe mich daz und waz wunne wære mir daz?
Eckh 5:116, 30 schepfet allez, daz si ist, von dem grunde gotes und enweiz von wizzenne niht noch von minne noch von nihte alzemâle.
Eckh 5:117, 1 daz si ist, von dem grunde gotes und enweiz von wizzenne niht noch von minne noch von nihte alzemâle. Si gestillet
Eckh 5:117, 2 Si gestillet ganze und aleine in dem wesene gotes, si enweiz niht dan wesen dâ und got. Sô si aber weiz
Eckh 5:117, 3 enweiz niht dan wesen dâ und got. Sô si aber weiz und bekennet, daz si got schouwet, bekennet und minnet, daz
Eckh 5:118, 2 mensche sihet, und ein ander kraft ist, von der er weiz und bekennet, daz er sihet. Wâr ist daz, daz nû
Eckh 5:118, 4 uns diu kraft edeler und hœher ist, von der wir wizzen und bekennen, daz wir sehen, dan diu kraft, von der
Eckh 5:118, 14 daz sælicheit enist âne daz niht, der mensche enbekenne und wizze wol, daz er got schouwet und bekennet, doch enwelle got
Eckh 5:118, 25 daz ist schouwen got aleine; und herwider komen daz ist wizzen und bekennen, daz man got bekennet und weiz. Und alle
Eckh 5:118, 25 daz ist wizzen und bekennen, daz man got bekennet und weiz. Und alle dise rede hât vorgesprochen der wîssage Ezechiel, dô
Eckh 5:192, 4 selber und anders niht zemâle. Ez ist eigener wille, aleine enweist dû es niht oder endünket dich es niht: niemer enstât
Eckh 5:196, 7 man tuon sol von innen und von ûzen. Dû solt wizzen, daz sich nie dehein mensche sô vil geliez in disem
Eckh 5:208, 8 geschehen. Dâ mite ist im zemâle genuoc, daz er ouch wizze, daz er daz werk sîner kunst wil üeben; und ob
Eckh 5:210, 8 er dâ mite iht sî. Alsô suln wir haben ein wizzendez $t war$/ nemen unsers herren in allen dingen. Dar zuo
Eckh 5:211, 5 an dem obersten gewaltic ist und der gebrûchende ist, der weiz aleine von wârem vride, und der hât ein reht himelrîche.
Eckh 5:212, 11 den sünden dem menschen vrument ze allen zîten. Dû solt wizzen, daz der anstôz der untugent enist in dem gerehten menschen
Eckh 5:219, 6 ouch der minne mêr. Aber, wer des mêr habe, daz enweiz nieman von dem andern, daz liget verborgen in der sêle,
Eckh 5:221, 6 mensche alsô in einem înzucke, als sant Paulus was, und weste einen siechen menschen, der eines suppelîns von im bedörfte, ich
Eckh 5:224, 5 in erden; er meinet in dem trôste. Dû solt aber wizzen, daz die vriunde gotes niemer âne trôst sîn, wan, swaz
Eckh 5:224, 9 er gotes vermisset und sich verborgen hât. Ouch solt dû wizzen, daz der guote wille gotes niht mac gemissen. Mêr: daz
Eckh 5:225, 13 und sprach: ’herre, waz wilt dû, daz ich tuo?’ Dô weste unser herre wol, waz er tuon solte. Alsô ouch, dô
Eckh 5:226, 10 und niht ê. Der liute vindet man wênic - sie wizzen oder enwizzen niht -, sie enwölten, daz in alsô wære
Eckh 5:226, 10 ê. Der liute vindet man wênic - sie wizzen oder enwizzen niht -, sie enwölten, daz in alsô wære und daz
Eckh 5:241, 7 daz er enpfindet, daz er sîn vriunt ist, dâ mite weiz er zehant allez daz, daz im guot ist und ze
Eckh 5:243, 3 noch minne, wan si bedecket alzemâle $t die sünde; si enweiz niht von sünden. Niht alsô, daz man niht gesündet $t
Eckh 5:248, 1 werken sol dâ mite gelônet sîn, daz sie dîn got weiz und daz dû in dar inne meinest; dâ mite genüege
Eckh 5:259, 1 gebærde, dâ kein nutz ane liget. Mêr: doch solt dû wizzen, daz dir niht enist verboten %/alliu sunderlicheit. Ez ist vil
Eckh 5:267, 3 unmæzigen rîchtuomes, sô wirst dû rîch; wan dû solt daz wizzen in dir, daz er aleine ist der schatz, an dem
Eckh 5:299, 10 jâ, ouch an gote noch an allen dingen. Wilt dû wizzen, waz ein wâr arm mensche ist? Dér mensche ist wærlîche
Eckh 5:303, 1 wênic liuten wil er, daz sie in disem lebene daz wizzen -, daz mir daz got niht engibet, dar umbe ist
Eckh 5:304, 5 niht wölte vergelten, daz ich alsolches lebens wære, daz ich wizzen möhte daz beste. Nû sprichest dû: ich vürhte, ich entuo
Eckh 5:407, 9 verre wir tugende von gote gesprechen mügen. Nû solt dû wizzen, daz diu minnebære dêmüeticheit got dâ zuo brâhte, daz er
Eckh 5:408, 4 er mensche werden wolte, unbewegelich stuont an sîner abegescheidenheit, dô weste unser vrouwe wol, daz er des selben ouch von ir
Eckh 5:411, 1 gebiutet, des muoz man im gehôrsam sîn. Und solt daz wizzen vür wâr: swenne der vrîe geist stât in rehter abegescheidenheit,
Eckh 5:411, 12 als gar edel an ir selber ist? Hie solt dû wizzen, daz rehtiu abegescheidenheit niht anders enist, wan daz der geist
Eckh 5:413, 3 und liutert in von allen zergenclîchen dingen. Und dû solt wizzen: lære sîn aller crêatûre ist gotes vol sîn, und vol
Eckh 5:413, 5 sîn aller crêatûre ist gotes lære sîn. Nû solt dû wizzen, daz got in dirre unbewegelîchen abegescheidenheit ist êwelten gestanden und
Eckh 5:413, 6 unbewegelîchen abegescheidenheit ist êwelten gestanden und noch stât, und solt wizzen: dô got himelrîche und ertrîche $t beschuof und alle crêatûre,
Eckh 5:419, 8 mac diz allez bestân mit unbewegelîcher abegescheidenheit? Hie solt dû wizzen, $t daz die meister sprechent, daz an einem ieglîchen menschen
Eckh 5:419, 13 inner mensche, daz ist des menschen innerkeit. Nû solt dû wizzen, daz ein geistlîcher mensche, der got minnet, gebrûchet $t der
Eckh 5:421, 1 ist ein vernünftic bilde oder etwaz vernünftiges âne bilde. Doch wizze, daz got von einem ieclîchen geistlîchen menschen muotet, daz er
Eckh 5:421, 6 alle ir sinne und vernunft kêrent ûf zergenclich guot, die enwizzen nihtes niht von dem innern menschen. Nû solt dû wizzen,

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