Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
iegelich prn_a (926 Belege) MWB Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.
ſprichet, da erbarmit er ſich ûber niemin, niewan $t alſo ieglich menniſch erſchînet, in dem ſelben bilde wirt er erteilet. Nv | |
daz div ê gebôt. Div alti ê gebôt, daz ein ieglich deginchint an dem âhtodin tâge beſnitin wrde unde an dem | |
wan ſwenne ſi choment an den vrtaillichen tak, da einem ieglichem gelonet wirt alnach ſinen werchen, da enphahent ſi daz lon | |
herzen gegert habent. Nv, mine vil lieben, nv ſehe vnſer ieglicher an ſih ſelben, wie wir gewartet haben der gebvrte vnſerſ | |
geholfen, daz er alle diſe werlte hete zinſhaft gemachet. Ein ieglicher m#;ovſte ſinen zinſ in ſine rehte h#;vobetſtat bringen vnde m#;ovſte | |
unde allir ſlahte gierſcheit. Uon ſogetanir ſêite wirt gevangen ein ieclîche chriſten, uon Nabuzardan, uon hůre unde uon hůrſ geluſte, unde | |
gewalt niht. Got hat eine den gewalt $t ze gebenni ieglichem nach dem tôde gnâde oder ungenade. Uon div iſt unſerſ | |
daz daz alliz ergangin iſt unde #;voch hivte wirt, ein ieglicher tuo hivte nach ſinen ſtatin, daz ime uon got erzeigit | |
unſereſ herrin gebot ervollen unde ſin bilde begen, ſol unſir ieglich dem andrn ſine #;ovzze dewâhin. Ieglich wirt unde hûſfrowe ir | |
bilde begen, ſol unſir ieglich dem andrn ſine #;ovzze dewâhin. Ieglich wirt unde hûſfrowe ir hibin unde andirn armin, wan gôt | |
daz unſer herre ſo grozze ſchulde uergît, unde ſol unſer ieglich uon herzin ſinem ebinkriſt uergebin, daz er wider in getan | |
daz dei #;vogin iwerſ vriwendiſ irbêlgiti. Uon div chêrge ein ieclichez die boſheit ubilir werche ûz ſinime herzin. Der goti garwet | |
$.s$. Pauluſ, vrumit ein geiſt. Der heilige geiſt teilit einim ieglichim, alſo er wil. Dannin ſprichet $.s$. Dauid: Uerbo domini c%;eli | |
inne geteilte zungin alſo ein viwer, unde ſaz ûf ir ieglichin der heilige geiſt unde gab in an der ſtunde, daz | |
himele waſ, ſumeliche dar chomin warn, die hortin ſi redin ieglicher ſine zunge unde wnderôtin deſ; ſumeliche ſprachin, ſi wârn trunchin. | |
min trehtin $.s$. Petro gab die himelſluzzil, $t die einim ieclichem man daz himelrich eroffenotin odir beſpartin $t al nach ſinen | |
geſigit hêti, daz ubir traf div gnade. Von div vlêgi iwer ieglicher got umbe ſine miſſetât mit iwerin zâhern, mit andirin gůtin | |
îe antrâitente ſiniv chôſe ze gotiſ urteile. Wan warliche ein iegliche menniſche můzze an dir ivngiſtin vrtêil, ſo ſêle unde lip | |
iwer almoſen dicche dvrch ir êre unde namlîchen hiute ein îegelich menneſce einez in ir êre, daz im der almahtige gebe | |
$t do gebot got Moyſî, ire laittære, daz er uon iegelichem geſlæhte der zwelf ſune Iacôbeſ eine gerte næme unde ſi | |
erloſt. Umbe ſo getan angeſt unde nôt ſcol ſich ein iegelich wîb unde man flîzzen, daz er uunden werde in der | |
zerſterbenne danne anderſ deheineſ tôdeſ. Ir ſehet ſelbe wol. Ein îegelich chrûce iſt geuierteilet, ſame uier teil ſint der werlde. Div | |
in Perſide. So ſcult ir daz wizzen, daz in eimme iegelichen lande der oberoſten uurſten aller engele ettelicher der lute phliget | |
ſint geſezzet uon gote in allen landen uurſten der engele iegelicher $t gegene. Ir ſcult #;voch uil uerre daz gel#;voben, daz | |
gegene. Ir ſcult #;voch uil uerre daz gel#;voben, daz ein iegelich menneſſe hât einen g#;voten engel ze h#;vote uon gote. Daz | |
g#;voteſ gunnen unde ſi allegelîche beſcirmen, iedoch behaltet $t ein ieglich engel den, der ime ſunder uon gote beuolhen $t iſt. | |
ſineſ herzen unde mit ſiner einualte, daz er an eimme îegelichen menneſſcen ſâch, wie die g#;voten engele unde die ubelen tieuele | |
g#;vote râten, die unſ beſcirmen unde unſ uor ſîn. Iwer iegelicher mac an im ſelben wol entſten, weder teil an ime | |
deſ ewigen liehteſ niht uerteilet werden. Quod ipſe preſtare. Iwer iegelicher $t gebe ein alm#;voſen hiute dvrc aller heiligen êre, daz | |
minnet ein unſtatez dinc. Von div minen trohtinen ſol ein iegelich menneſſce minnen, wan er iv ſin riche gehalten hat. Er | |
.IIII. euangeliſtaſ bezeichen, daz urchundent div heiligen euangelia in ir iegelicheſ b#;voche. Von div daz ſante Matheuſ begunde ze ſcribenne uon | |
etc. Der heiligen worte ſin wellen wir îv offenen. Ein iegelich menneſſce, der ze dem goteſ riche erwelt wirt unde durnahteclichen | |
der ſunnen ſcîn, daz er nimmer gewenchet. Von div ein îegelich man, der den gewalt hat, daz er wol reden mâc, | |
geziehent, der iſt uor goteſ #;vogen ein adelâre. Wan ein îegelich goteſ erwelter wirt uon g#;voter rede menneſſce, von dem opphere | |
ze gote wirt ein are; ſo mac uon rehte ein îegelich durnahter man z#;vo den uieren euangeliſten gebenmazzet ſîn. Dannoch iſt | |
ſprichet div heilige ſcrift noch mêre uon in, daz ir îegelich habe uier uedere. Zwo ſint ûf gerecchet, die habent ſich | |
inne, daz div uier uetech ſint vier tugent, die ein îegelich geuiderotez uihe hat. Daz ſint div den erwelten menneſſcen ûf | |
minne unde der g#;vote gedinge. Div zwei uetech erheuent einen iegelichen rehten menneſſcen uon dirre werltlichen trugeheit in die himeliſſcen mandunge. | |
div heilige ſcrift uon den ſelben uier vihen, daz ir iegelichez gê uor ſimme antluzze. Daz ſint ſeltſaniv wort îv ze | |
goteſ genade, an die niemen geneſen mac. Daz t#;vot ein iegelich rehter menneſſce. Der ſezzet ſich ſaleclichen uur ſich ſelben, der | |
unde immer iſt ane ende unde chunftec iſt zerteilenne eimme iegelichem menneſſcen nach ſinen werchen. Daz iſt der rehte r#;vof deſ | |
der urolichen ſîne cheſtegunge enphâhet. Ez enphahet auer leider ein iegelich ſuntare den goteſ boten uil uorhtlichen, uon div daz er | |
ſtete mac niemen dem anderen niht gehelfen, da m#;voz ein iegelich menneſſce uur ſich ſelben antwrten. Min uil lieben, da denchet | |
werden, daz iſt got ſelbe, ſo t#;vot alſ Zacheuſ: gebe iegelich ſin g#;vot unde ſente uur ſich mit g#;voten willen, ſo | |
uernemet, daz ich iv ſage. Dri wile ſint, die ein iegelich menneſſce wol uurhten mac. Deiſt einiv, ſo div arme ſele | |
uerbrenne alle ſine widerwartigen unde die ſuntare. Da lonet er iegeſlichem nach ſinen werchen, alſ $.ſ$. Pauluſ $t da ſprichet: Omneſ | |
doch vil unvrô,/ daz si ir selbes laster korn./ ir igeslîcher het wol gesworn,/ si sæhenz alle unz an in;/ des | |
ir meister kunt./ er sprach: “ir betrieget mich.”/ dô swuor igelîcher vür sich/ bî sîner triuwe, ez wære wâr,/ in enwurre | |
getan hat, wan als davor geschrieben ist. #.! 3. Ein ieglich biderber man hie ze Auspurch hat daz reht, ez sin | |
sch#;evle als hernach geschrieben stat.#F- #.! $t 1. Swaz ein ieglich burger kaufschatzes bringet durh die berge, den man bi der | |
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