Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

vor adv_prp (2406 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Parz 783,6 "frouwe, solhiu dinc/ als ir hie habt genennet,/ bin ich vor gote erkennet/ sô daz mîn sündehafter lîp,/ und hân ich
Parz 785,11 kleinœte ersehn./ mir wære ein laster hie geschehn,/ schied ich vor gâbe hinnen vrî./ swaz hie varndes volkes sî,/ die warten
Parz 787,2 die zwên, hin riten sie./ //Anfortas unt die sîn/ noch vor jâmer dolten pîn./ ir triwe liez in in der nôt./
Parz 787,13 ir iu selben rehtes gern,/ sô müezt ir gelten mich vor gote./ ich stuont ie gerne ziwerm gebote,/ sît ich von
Parz 787,19 unprîs geschach,/ unt op daz iwer keiner sach./ sît ir vor untriwen bewart,/ sô lœst mich durch des helmes art/ unt
Parz 789,25 gebôt,/ sô wart der luft gesüezet,/ der wunden smac gebüezet./ vor im ûfem teppech lac/ pigment und zerbenzînen smac,/ müzzel unt
Parz 794,8 vrô wol mohten sîn./ Feirefîz Anschevîn/ unt Parzivâl, si bêde,/ vor dem palas an der grêde/ si wurden wol enpfangen./ in
Parz 795,18 geselle ist hie ein vremder man:/ sîns stêns ich im vor mir niht gan./ wan lât irn varn an sîn gemach?"/
Parz 808,17 Parzivâl/ ouch dâ für sach tragn den grâl./ ein gesiz vor ûz gehêret was,/ dâ Feirefîz unt Anfortas/ bî dem wirte
Parz 809,25 spel:/ ich wil der kürze wesen snel./ mit zuht man vorem grâle nam/ spîse wilde unde zam,/ disem den met und
Parz 810,5 erkant./ ___der heiden vrâgte mære,/ wâ von diu goltvaz lære/ vor der tafeln wurden vol./ daz wundr im tet ze sehen
Parz 810,9 Anfortas,/ der im ze geselln gegeben was,/ "hêr, seht ir vor iu ligen den grâl?"/ dô sprach der heiden vêch gemâl/
Parz 810,13 daz truoc mîn juncfrouwe uns bî,/ diu dort mit krône vor uns stêt./ ir blic mir inz herze gêt./ ich wânde
Parz 812,19 wart mîn dach,/ hiut ist mîn hôhste ungemach./ ich stach vor Agremuntîn/ gein eime rîter fiurîn:/ wan mîn kursît salamander,/ aspindê
Parz 815,11 ich dir rât,/ der fuoge an dîme gewerbe hât."/ ___Anfortas vor siechheit zît/ sînen prîs gemachet hête wît/ mit rîterschaft durch
Parz 818,22 blint,/ ê der touf het in bedecket:/ sît wart im vor enblecket/ der grâl mit gesihte./ nâch der toufe geschihte/ ame
Parz 819,13 mit bete dan ze varne/ und niemer niht ze sparne/ vor im al sîner rîchen habe./ dô leite in mit zühten
Parz 823,16 wurben,/ und wie ir zwei ersturben./ daz ein was Schoysîâne,/ vor gote diu valsches âne:/ diu ander Herzeloyde hiez,/ diu valscheit
Parz 824,3 ir nu hœren fürbaz?/ sît über lant ein frouwe saz,/ vor aller valscheit bewart./ rîchheit und hôher art/ ûf si beidiu
PrBerthKl 2, 43 got. Daʒ erſt iſt, daʒ ſi ſich niht alain h#;ovten vor totlichen ſvnden, ſi hvtent ſich halt vor t%/aglichen ſvnden. Des
PrBerthKl 2, 44 niht alain h#;ovten vor totlichen ſvnden, ſi hvtent ſich halt vor t%/aglichen ſvnden. Des t#;ovt daʒ povelvolch niht, daʒ hvtet ſich
PrBerthKl 2, 45 ſvnden. Des t#;ovt daʒ povelvolch niht, daʒ hvtet ſich wan vor totlichen $t ſvnden, der t%/aglichen ahtent ſi niht. Vier lai
PrBerthKl 3, 5 v#;eorht ſi niht daʒ man ſi incharchert oder daʒ ſi vor den lvten ʒe ſchanden wvrde. Div dritte, div b#;eoſer dinge
PrBerthKl 3, 11 totſvnde. Div vierde, div weder an m#;ovt noch an libe vor got maget iſt vnd die doch die lvte vur ein
PrBerthKl 3, 26 erſt iſt, daʒ ſich der geiſtlich menſch niht alein h#;evte vor t#;eotlichen ſvnden, auch vor tæglichen ſvnden, daʒ er der iht
PrBerthKl 3, 26 der geiſtlich menſch niht alein h#;evte vor t#;eotlichen ſvnden, auch vor tæglichen ſvnden, daʒ er der iht ʒe vil vnd ʒe
PrBerthKl 3, 41 iſt alſ ein punct iſt, ſo verbirget got ſin antlvtʒ vor der ſel, daʒ ſi eʒ niht mach geſehen – alſ
PrBerthKl 3, 68 alſ gedultich dv denne biſt alſ gedultich $t biſt dv vor got vnd niht mer. ‘Herre, ich lide ſi alle wol
PrBerthKl 4, 94 nvnne, div eineſ helblingeſ wert hat an vrlavp, div iſt vor got eineſ hallerſ niht wert. Di daʒ ertrich minnent mit
PrBerthKl 5, 2 etc. Eʒ ſint drier læie geiſtlicher l#;evte, di ſint chlæin vor got. Di erſten, daʒ ſint die ſich nivr hutent vor
PrBerthKl 5, 3 vor got. Di erſten, daʒ ſint die ſich nivr hutent vor totſvnden. Si gerent niht hoch werden in dem himelrich, ſi
PrBerthKl 5, 28 aber ſo gut niht. Di dritten, di auch chlein ſint vor got, daʒ ſint di, di div guten werch volle bringent, ſi
PrBerthKl 5, 36 eʒ wol get#;ovn. Di alſo ſint, di belibent auch chlein vor got. Di geiſtlichen lvte, di da hoch vor got ſint,
PrBerthKl 5, 37 auch chlein vor got. Di geiſtlichen lvte, di da hoch vor got ſint, daʒ ſint die, di driv dinch behaltent, di
PrBerthKl 6, 63 win iſt, doch der die ſuht hat vnd aller brinnet vor hitʒe, dem iſt er der tot. Daʒ ſchone brot, ſwie
PrBerthKl 6, 70 omnium etc.’ vnd piten got, daʒ er die lvte beſchirme vor dem gæhen tode. Etlich die gewinnent di ſuht oder die
PrBerthKl 6, 77 gebvnden, $t die chrencher werdent ʒe g#;ovten werchen denne ſi vor waren, den werdent die f#;evʒʒe gebunden, die di ſvnde hin
PrBerthKl 6, 79 die di ſvnde hin nach nimmer mer mvgen enphliehen denne vor. Der in wirdichlichen wil enphahen, der ſol ſich bereiten $t
PrBerthKl 6, 98 ewichlichen. Daʒ dritte, daʒ der menſch ein lvter herʒe habe vor allem vnfride, daʒ er vereinet ſi mit der minne mit
PrBerthKl 7, 22 ſo irre di niht, die den ſteich gent. Chlaffe niht vor in, ſpotte niht vor in, ʒvrne niht vor in; gelaube
PrBerthKl 7, 22 die den ſteich gent. Chlaffe niht vor in, ſpotte niht vor in, ʒvrne niht vor in; gelaube mir, daʒ die niht
PrBerthKl 7, 23 Chlaffe niht vor in, ſpotte niht vor in, ʒvrne niht vor in; gelaube mir, daʒ die niht engel werdent, die da
PrBerthKl 7, 34 erſt. Alſo geſchiht den, di ſich da hvtent niht alein vor$/ t#;eotlichen ſvnden, auch halt vor tæglichen ſvnden vnd da ʒv
PrBerthKl 7, 35 ſich da hvtent niht alein vor$/ t#;eotlichen ſvnden, auch halt vor tæglichen ſvnden vnd da ʒv nach tvgenden ſtent, die choment
PrBerthKl 7, 37 in einem iar verrer vnd hoher denne di ſich nivr vor totſvnden hvtent in vil iaren. Daʒ ander daʒ vnſ irret,
PrBerthKl 8, 4 totſvnde. Wil dv nimmer in totſvnde gevallen ſo hute dich vor tæglichen, wil dv nimmer in groʒʒe ſvnde gevallen ſo hvte
PrBerthKl 8, 5 wil dv nimmer in groʒʒe ſvnde gevallen ſo hvte dich vor den chlæinen, wil aber dv alle din begervnge dineſ vleiſcheſ
PrMd_(J) 340, 6 {1. Lage Bl. 1.} $p dâ der boum vore stûnt, unt slûch alliz daz dir nidir, daz dar inne
PrOberalt 3, 7 grozzer girde und mit micheler andaht die alten heiligen die vor gotes geburt warn, die hiligen patriarchen und die hiligen wissagen,
PrOberalt 6, 39 adpropinquaret Jesus Jerosolimis et venisset. Also unser herre, der almæhtigot, vor angeng diser werlte im selben ein hereu magt erwelt von

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