Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

sache stF. (428 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Lanc 52, 3 keyn man nye so wol bewarnt wart mit dißen dryen sachen, er vergesse underwilen etschlich zu thun und thu underwilen dorpheit
Lanc 55, 4 wann wir enmochten númmer mit dem lib engan. Alsus hohe sach sol man nicht thun ane rate. Ir sollent beyten biß
Lanc 62, 33 ir myn kint warent, wann das ich uch so frumme sach und so gůt in all wise; und das ich mich
Lanc 71, 23 all wise bedacht sich Phariens und was unmutig umb manch sach. Claudas sprach zu Phariens was er wolt mit den luten
Lanc 75, 21 úmmer me dester getruwer habe und das ich von dißer sach off uch nummer keynen argen won getrage. Ir solt nit
Lanc 75, 22 getrage. Ir solt nit verstan das ich von keyner andern sach gewalt wol thun.’ ‘So mir got helff’, sprach Claudas, ‘das
Lanc 116, 11 war’, sprach myn herre Gawan, ‘gedecht er umb ein hohe sach. Es sy aber hoch oder nyder, ich wil yn daruß
Lanc 119, 14 lieber koniges sun’, sprach sie, ‘wann der ritter muß mangerhand sach an im han da ein ander man nicht vil off
Lanc 126, 33 dich hilff und trostes durch gott von hymelriche!’ ‘Von was sachen ist das’, sprach der konig, ‘das ir helff bittent?’ ‘Ich
Lanc 129, 6 úmmer uwer bete thun als wer es ein gar hoch sach.’ ‘Herre’, sprach sie, ‘das vergelt uch gott! So bitt ich
Lanc 134, 22 ‘Ich wil nit’, sprach er, ‘das ir umb so hohe sach gedenckent.’ ‘Warumb?’ sprach der knappe. ‘Darumb’, $t sprach myn herre
Lanc 136, 34 gethan und all tag thút. Er zyhet sie so manigerhand sach die sie im gelobet sol han, da myn frauw wedder
Lanc 137, 27 darumb ir dot bliebent. Anderhalb hant ir ein so groß sach understanden das uch wol da mit sol benúgen. Got geb
Lanc 138, 11 selb das er also sy das er ein so groß sach understan gethúre und múge!’ ‘Ir hant wol gehört’, sprach der
Lanc 147, 29 möchtent wol wißen das ein so jung man so groß sach númmer getorst zu understan’, $t sprach er; ‘wolt ir wol
Lanc 147, 31 Man sol zu recht gůt lúte senden da man hohe sach wil enden.’ ‘Es ist mir lieb’, sprach der konig, ‘das
Lanc 185, 3 biß das irs zu ende hant bracht myns hern Gawans sach und des konig Artuses, darumb er herre komen ist. Also
Lanc 219, 1 sym thun, wann er ußermaßen fro was das er syn sach so wol zu ende hett bracht. //Die hystory sagt uns
Lanc 247, 32 wil dir die rechten warheit sagen. Sie sagten dirs one sach nit, wann der lewe das ist got selber. Das got
Lanc 248, 24 er sich dem lewen. Er heißet sich lewe umb manigerhand sach die der lewe an im hatt, da von wir nů
Lanc 255, 16 sint allesampt so gůt ritter, das uch zu recht dhein sach entwencken $t enmöcht die ir getrulichen fordern woltent.’ ‘Ir herren’,
Lanc 255, 21 war solt sagen, wann er wiedder keme, von allen den sachen die im underwegen begegenten, als ferre als im gedecht, und
Lanc 255, 25 $t hette. ‘Hei lieber nefe, warumb ließent ir nit ein sache buzenen, das ir doch zu mym urlage wiedder werent komen
Lanc 259, 8 ir was uwer scheczung sol syn? Ich wil uch dry sach heischen, das ir mir ein von den drin thut und
Lanc 267, 17 guten man mag man mit gold nit vergelten, manig hohe sach ist dick zu ende bracht mit eines byderben mannes rat
Lanc 275, 18 kerten beyde wiedder umb und ritten zu Galahotes pavilune. Diß sach myn herre Gawan da er lag uff der louben, wie
Lanc 276, 19 ee dann wirs im geloben; es ist ein vil hohe sach!’ ‘Das lat zu mir’, sprach Galahot, ‘und sichernt im bald!’
Lanc 282, 18 das sie spehte wieß zu letst solt ergan an den sachen darumb sie dar was komen. Da waren auch ander frauwen
Lanc 291, 4 Er saß by sie und begund zu sprechen von manigerhand sachen. Die konigin begunde zu allererst reden und sprach: ‘Lieber herre,
Lanc 299, 3 ‘warumb ir hůt sprachent das vier gut gesellen weren! Ein sach verlibet baß verholn die dry wúßen dann die vier wißen.’
Lanc 305, 32 Da was er vierczehen nacht und richte alle die hohen sache von dem land und bleib da als lang, wann er
Lanc 306, 1 vertet. In den funffzehen tagen riecht er alle die hohen @@s@sache die in sim lande waren; mit im waren auch ritter
Lanc 306, 2 die gern recht hulffen stercken und unrecht trúcken: wann die sach beidenthalb wart gesagt, so wart zuhant gerecht urteil daroff gesprochen.
Lanc 307, 16 uch’, sprach der konig, ‘das irs alsus laßent, wann die sach ist zu groß das ir sie nicht gebeßern mögent, ob
Lanc 310, 25 daroff also gedencken das wir icht geuneret werden umb solche sach als da wir yczunt inn sint. Herumb ducht mich gut
Lanc 310, 26 uns schieden und ieglicher sunderlichen fure, so mochten wir unser sach deste schierer volbringen, wolt ieglicher mit fliß darnach steen.’ ‘Wir
Lanc 313, 32 der ritter, ‘ir gestritent nymer mit mir umb so getane sach! Wolt irs aber enbern nit, ich strit mit uch ee
Lanc 334, 1 von uch ließent farn, er was unerschrocken zu allen den sachen die er hort, das vernam ich wol da im Grohadains
Lanc 345, 11 uch aber lieber sin das ir hie sint umb mangerhand sach dann das ir mit im wert.’ ‘Nach myns amises dot
Lanc 348, 13 sich sitt manig groß schand hub, und auch durch ander sach. Es hub sich aber alles von dem schilt. – Nu
Lanc 364, 31 weiß das sie böse ist.’ ‘Ja’, sprach Hestor, ‘ist diße sach also darumb du den ritter wůntest unwieddersaget, und er dines
Lanc 377, 27 mir darzu riet. Nu hatt er so vil mit sinselbs sachen zu thun das er mir keinen ratt gegeben kan. Nu
Lanc 393, 13 myner truwe’, sprach er, ‘das mir villicht underdes $t etschlich sach zu handen mocht komen, das ich myn truw must erliegen.’
Lanc 430, 4 machen.’ Sie sprachen, sie tetens gern. Er sagt yn die sach. ‘Nů han ich gedacht’, sprach er, ‘das wir den ritter
Lanc 439, 2 ‘wert ir hubsch, ir bestundent nymer kampff um so getan sache. Were die frauwe myns herrn Gawans wip, der der best
Lanc 455, 28 Gawan ußermaßen $t fro und wart mit im umb manigerhand sachen sprechende; auch sprachen sie von Hestor und von Galahot hurde.
Lanc 483, 19 furst geborn wart dann er was, noch sinniger zu allen sachen. Des dritten tages ritten sie sere biß off den mittentag,
Lanc 492, 3 werdest konig werent der nu lebet, beneme es uch ein sach nit die alhie geschriben stett in dißem brieff den ich
Lanc 497, 18 gut nit noch so edel das ir umb so hohe sach als diße ist icht vechten mögent.’ ‘Jungfrau’, sprach er, ‘bin
Lanc 498, 14 geborn wart.’ ‘Jungfrau’, sprach der konig, ‘diß ist ein hohe sach, und ich wil das uwer frau selb da sy da

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >>
Seite drucken