Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

wërden stV. (7859 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

BdN 450, 6 ob er spræch: ich pin mit allen menschen alle menschen worden. daz verstê in unserm herren Jêsu Christo. aber ich armer,
BdN 451, 5 von des luhss wammen, sam Plinius spricht, und die tropfen werdent sô hert, daz ain stain dar auz wirt. und daz
BdN 452, 2 des hauses und sprengent des magneten stückel dar auf, sô werdent der läut sinn und augen in dem haus sô gar
BdN 452, 20 gibt in den, dei man prennen schol oder sneiden, sô werdent si sô gar unenpfintleich an irem leib, daz si der
BdN 455, 9 diu klainen eisenplechel. der hilft den frawen, daz si swanger werdent. ist aber ain fraw swanger, sô ergeuzt er ir die
BdN 461, 17 gar wolgestalt.’ wê, wie gar ain schœneu predig dar auz würd! //VON DEM SARDEN. /Sardius ist auch der zwelf stain ainer.
BdN 462, 20 spricht, waz leich man dar ein legt, die erfaulent und werdent verzert in dreizig tagen, wan sarcos in kriechisch haizt ain
BdN 472, 23 hât geschepft sam diu kräuter und vil ander ding. auch werdent die kreft der edeln stain belaidigt von dem handeln und
BdN 475, 6 erlescht sei. wenn man aim menschen pränt wil machen, die werdent pezzer mit guldeim gezeug dann mit anderm. daz golt küelt
BdN 475, 22 wirdiger ist, wan alleu leiphaftigeu dinch, diu auz den elementen werdent, und ist edler wan die stain, des, daz ez weder
BdN 478, 3 dar umb, daz ez zehant prünn auf dem schragen und würd ain flamm. //VON DEM GUNDERFAI. /Electrum haizt gunderfai. daz ist
BdN 480, 30 ist, unz daz wazzer und erd zuo ainander gemischt durchhitzt werdent; daz wirt dan swebel, und dar umb prünselt sein smack
BdN 484, 12 dem land Tessalia. welheu schâf auz dem ainen trinkent, die werdent swarz. daz wazzer ist der werlt wollust. ach wie swarz
BdN 484, 15 daz macht! und welheu schâf auz dem andern trinkent, die werdent weiz. daz bedäut daz leiden in diser werlt, daz die
BdN 484, 17 daz êwig leben. aber die auz den paiden trinkent, die werdent schekkot, weiz und swarz, und bedäut die gleichsnær und die
BdN 485, 30 die holz in stain verkêrent, und auz den selben stainen werdent gar guot wetzstain. /Nu habent die prunnen ain end nâch
BdN 486, 17 sich von ainander, und wirt kain lebentich dinch dar auz; würd aber ain lebentich dinch dar auz, daz stürb zehant. nu
BdN 488, 30 habent von gewonhait, daz sint die in den wälden erzogen werdent verr von den vernünftigen läuten und lebent sam daz vieh.
BdN 488, 34 gesêlet sint mit menschleicher sêl, die sint auch zwaierlai. etleich werdent von den menschen geporn, sam ich vor gesprochen hân. von
BdN 489, 5 ez sint ander wundermenschen, die von rehten menschen niht geporn werdent und habent auch niht menschleicher sêl, die kindelnt ireu aigeneu
BdN 491, 33 offenbâr von unserm herren Jêsu Christo, ê daz er mensch würd, und habent geschriben von des suns mitêwichait mit dem vater.
BdN 493, 31 die hund. /Ez ist ain lant, sam Jacobus spricht, dâ werdent diu kint geporn mit kroten, und welhez ân kroten wirt
Eckh 5:8, 12 hât man etlîche wârheit, dar ûz und dâ von genomen wirt, daz den menschen billîche und wol genzlîche getrœsten mac und
Eckh 5:10, 18 ’allen den ist gegeben maht und mugent, gotes süne ze werdenne, die niht von bluote noch von vleisches willen noch von
Eckh 5:11, 5 enist niht eigenlîche in der sêle aleine; und dâ von werdent die krefte müede, krank und alt. Bî dem willen des
Eckh 5:11, 12 der sêle geschaffen sint, sô müezen sie ir selbes entbildet werden und in got aleine überbildet und in gote und ûz
Eckh 5:11, 13 got aleine überbildet und in gote und ûz gote geborn werden, daz got aleine vater sî; wan alsô sint sie ouch
Eckh 5:13, 14 enbetrüebet allez, daz im geschihet. Ist aber, daz er betrüebet wirt von dem ûzerlîchen schaden, wærlîche, sô ist gar billich und
Eckh 5:14, 12 leit und untrôst. Waz wunders ist danne, daz ich leidic wirde, sô ich leit und untrôst minne und suoche? Mîn herze
Eckh 5:14, 16 trôst ûzvliuzet. Waz wunders ist daz danne, daz ich leidic wirde und trûric bin? Wærlîche, vürwâr unmügelich ist gote und aller
Eckh 5:15, 13 güete enlîdet des niht, daz kein bekorunge oder betrüepnisse unlîdelich werde. Er machet und gibet alle zît etwaz trôstes, dâ mite
Eckh 5:16, 8 ane von antlitze ze antlitze und kôsete mit in, sô würde er sicherlîche getrœstet. Daz iht ist und guot ist, daz
Eckh 5:17, 7 der kelte von hûse ze hûse. Dar umbe, wiltû getrœstet werden, sô vergiz der, den baz ist, und gedenke alles der,
Eckh 5:19, 6 vor gote und vor im selben, daz er noch gewar wirt, daz got niht in im enist und got der vater
Eckh 5:19, 14 schamen vor guoten liuten, daz sie des an im gewar würden. Ein guot mensche ensol niemer schaden geklagen noch leit; er
Eckh 5:19, 16 klage und daz er klagennes und leides in im gewar wirt. Die meister sprechent, daz unden an dem himel ist viur
Eckh 5:20, 1 und sunder mittel und kreftic in sîner hitze, und doch enwirt der himel von im nihtes niht berüeret alzemâle. Nû sprichet
Eckh 5:20, 5 daz sîn herze in dem himel sî, der noch betrüebet wirt und leidic von sô kleinen dingen? Nû spriche ich ein
Eckh 5:20, 8 in dem und von dem, daz ez got wil, sô wirt ez und ist von nôt guot und ouch daz beste.
Eckh 5:21, 19 und begern got selber, dâ wir sprechen: ’vater unser’, ’geheiliget werde dîn name’, daz ist: dich bekennen blôz aleine; ’zuokome dîn
Eckh 5:22, 4 ist: des willen, und biten wir got, daz sîn ’wille werde’ ’in der erde’, daz ist in uns, ’als in dem
Eckh 5:22, 16 von lûterer minne der lûtersten güete und vröude gotes. Sô wirt wâr und wirt man gewar, daz ich in disem büechelîn
Eckh 5:22, 17 der lûtersten güete und vröude gotes. Sô wirt wâr und wirt man gewar, daz ich in disem büechelîn gesprochen hân, daz
Eckh 5:24, 3 êwige leben mit einem ougen dan mit zwein ougen verlorn werden’. Daz meinet ouch vil lîhte, daz got sprach: ’swer læzet
Eckh 5:24, 8 der nimet hundertvalt in zweierleie wîse: ein ist, daz im wirt sîn vater, muoter, bruoder und swester hundert wîs lieber wan
Eckh 5:24, 11 sunder alle liute, als verre sie liute und menschen sint, werdent im unglîche lieber dan im nû natiurlîche sîn vater, muoter
Eckh 5:24, 12 oder bruoder liep sint. Daz der mensche des niht gewar enwirt, daz kumet alles und aleine dâ von, daz er noch
Eckh 5:24, 16 sie noch ûf erden vindet in sînem herzen, der noch wirt betrüebet und gedenket und sihet an, daz got niht enist?
Eckh 5:25, 5 verbirget und bedecket die güete in uns. Daz bekennet und wirt gewar, swer daz sihet und schouwet in der wârheit, wan
Eckh 5:25, 7 der wârheit, und dar umbe muoz man sîn dâ gewar werden und anders niergen. Doch sol man wizzen, daz tugent haben

Ergebnis-Seite: << 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 >>
Seite drucken