Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

wiʒʒen V. (3113 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

KvWHvK 639 weder hie noch anderswâ’./ Nu stuonden sumelîche dâ/ die wol westen under in/ daz Heinrich deme keiser hin/ geholfen hæte bî
KvWKlage 7, 2 dâ vil schône./ Frou Wârheit mich niht liegen lât,/ daz wizzet sicherlîche:/ ir crône und ouch ir liehtiu wât/ die wâren
KvWLd 25, 85 ich menschen tûsent hundert/ âne valschen list,/ bî den allen, wizze Crist,/ sint zwên gelîch einander niht;/ ir lîbes bilde ist
KvWSchwanr 506 gelegen/ nu jensît meres leider ist,/ sô diuhte mich des, wizze Crist,/ von schulden ungebære,/ daz ieman für mich wære/ gewaltic
KvWSchwanr 660 armen rihten/ als eime rîchen alle frist./ dâvon gebiute ich, wizze Crist,/ dem ûzer Sahsenlant,/ daz er mit minne sâzehant/
KvWSchwanr 774 von mîner erden/ wil trîben unde ûz mîner habe,/ der wizze daz ich niemer abe/ iht stôzes im gedinge./ hie muoz
KvWWelt 166 ‘genâde, frouwe mîn,/ habe ich iu gedienet iht,/ entriuwen des enweiz ich niht./ mich dunket âne lougen/ daz ich mit mînen
KvWWelt 192 iuwer lant/ werde mir hie kunt getân,/ durch daz ich wizze sunder wân/ ob ich in allen mînen tagen/ ie von
Lanc 3, 17 kam der konig Ban zu Trebe inn; und da er wúst das er nit dot was, da was er vil unfro
Lanc 4, 13 im sprachet). Da sprach Claudas zu dem truchses: ‘Truchses, ich weiß wol das dirre unselig ist und ein unglúckig mensch, wann
Lanc 4, 17 darumb ratt ich uch das ir mit mir weset; und wißent was ich uch wil thun: ich wil uch geloben mit
Lanc 4, 34 wiedder der burg geweltig und alles myns landes. Wann ich enweiß yn so getruw nicht, gebe ich myn burgk off und
Lanc 5, 4 dirre ratt gut, so wil ich yn gern thun, und wißt ir was ich me thun wil? Ich wil selb farn
Lanc 5, 12 sollen sere erbarmen, als er unsern großen ruwen ersicht. Und wißent das wir noch hint müßen off den weg, und suchent
Lanc 5, 15 solt ir thun in myn großen sůmschryn, wann ich nit enweiß wies mit myner burg kům ee ich wiedder kere, wann
Lanc 5, 32 sym willen. Und hútent wol das er myner fert icht wißse, wann er solt wenig achten off das ich hinder mir
Lanc 8, 27 der truchses und wolt sich weren als er nichts darumb enwúst, und begunde synen herren vil sere zu clagene. Und Banin,
Lanc 9, 26 was mit engsten: ‘Herre Claudas, herre Claudas, ir sint wol wißen furwar, $t als ich mich off sol geben uch oder
Lanc 11, 15 so hett ich úmmer myn ere verlorn. Ir solt wol wißen das ir nymands dörffent han dann syn eynes libes. Enwert
Lanc 11, 27 er wol das ers nit lang solt behalten, wann er wúst Banin stolcz und kúne und auch getruw. Was sol des
Lanc 12, 19 enkund er nit gedencken was yn möcht getrösten, wann er wúst sichselben alt und zurbrochen, und sin kint was cleyn und
Lanc 13, 1 enmocht @@s@gewesen, des bitt ich dich gnad, herre, wann ich weiß wol das ich zu mym ende komen bin. Süßer vatter,
Lanc 13, 5 groß sint und so freyßsam das ich ir dheyne zal enweiß. Und ob der lip hatt mißsethan uff ertrich, da nymant
Lanc 15, 12 ebtißinn: ‘Durch gott, frauw, enhelet mirs nit, wann ich wol weiß das irs myn frauw die koniginn sint!’ ‘Werlich das ist
Lanc 15, 23 wie der konig tot verlibe. Da sprach die frauw, sie enwúst es selbs nit wie. Da sprach die ebtißinn: ‘Ich wene,
Lanc 15, 25 verbrant?’ ‘Ja es werlich, frauwe, ich wonde das irs wol westet.’ ‘Neyn ich, vil liebn, ich enwúst es nit. Nu weiß
Lanc 15, 26 wonde das irs wol westet.’ ‘Neyn ich, vil liebn, ich enwúst es nit. Nu weiß ich wol das er vor leide
Lanc 15, 26 westet.’ ‘Neyn ich, vil liebn, ich enwúst es nit. Nu weiß ich wol das er vor leide starb da er sie
Lanc 15, 27 er vor leide starb da er sie brinnen sah. Nu weiß got wol das ich nit me by der welt wil
Lanc 15, 31 myns herren sele zu trost!’ ‘Frauw’, sprach die ebtißin, ‘ir enwißent nit wie starck ein ding es ist orden zu behalten.
Lanc 17, 16 fur zu Claudas, der syns herren fynt was, wann er wúst wol das er im wilkomen was, wann er vil wúst
Lanc 17, 16 wúst wol das er im wilkomen was, wann er vil wúst des konig Bohorts dinges und des konig Bans. Der konig
Lanc 18, 4 uch zu Claudas, so werdent ir geuneret on zwyvel.’ Da enwúst die frauw nit was sie thun solt. Sie gedacht, und
Lanc 18, 35 und die eyn die ander gesah, da sol menglich wol wißen das sie beyde freud und unfreud gewůnnen. Sie hetten unfreud,
Lanc 19, 33 als vil darzu gethan das er wol cristen was, und wust so vil von dem heiligen geist das er vor saget
Lanc 20, 18 kam dick da sie was. Die jungfrauw was listig und wúst wol das er sie mynnet, wann er enbatt sie nye
Lanc 20, 20 alles synes willens mit ir uberkumen, hett er gewolt. Auch wůst die jungfrauw wol, was sie in der welt wolt das
Lanc 20, 27 Merlin, ‘wollent ir das kúnnen?’ Also fraget er sies; er wůst doch wol was sies wolt, und er leret sies allzuhant.
Lanc 21, 1 mönch der yn zuchtiget und yn wyßte hubscheit. Der @@s@keyner wúst aber synen namen, und gaben im manigen namen. Etschlich nanten
Lanc 21, 7 dingen ein so schon kint das man keyn schöners mocht wißen. Die frauw die yn zoh die enwonte nyrgent dann in
Lanc 21, 28 sie me dann drů jar in sym huß, das nyman enwůst wer sie waren dann syn frauw alleyn. Die was ein
Lanc 22, 10 allen mynen frúnden!’ ‘Were ist der?’ sprach Claudas. ‘Herre, ich enweiß wer er sy, myn wip wil mirs nicht sagen, wann
Lanc 22, 35 darzu riet. ‘Werlich frauw’, sprach er, ‘ich riet uch gern, wúst ich was.’ ‘So wil ich uch raten wie ir mich
Lanc 23, 4 ich wil allen uwern rat thun.’ //‘Herre’, sprach sie, ‘er weiß vil wol das irs warent den er by mir off
Lanc 23, 5 fant. Da sprach er durch syn schalckeyt das er nit wust wers were, er forcht das ir yn möchtent doten. Ich
Lanc 23, 21 eim kelre, das hatt mir ein syn heimlichster frunt gesagt. Wißent ir wie ir nu solt thun? Wo yrn findent da
Lanc 23, 29 sich nymand enkan behuten vor verretery, und fur hinweg. Er enwust auch nit wann im geburt wiedder zu komen, und bevalh
Lanc 25, 10 synem nefen einhalb abe und sagt im das er nit wúst wie es im keme, das er heim fúre und fúrte
Lanc 25, 34 so er ummer baldest mocht nach sym nefen da er wúst das er hien was, und fur reyt yn und bracht die
Lanc 27, 22 er getorst nye dawiedder nicht gesprechen noch gethůn. Da by weiß ich wol das mich ander lut sere forchten, so mich

Ergebnis-Seite: << 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 >>
Seite drucken