Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

rëchen#’1 stV. (425 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Lanc 429, 36 oder er slug sie tot. ‘Ich wil myn laster also rechen’, sprach er, ‘das es nymer @@s@man gefreischet wie der ritter
Lanc 513, 30 Meleagant off ein ander roß geseßen und wolt synen schaden rechen, ob er möcht; er hett ein eschin sper genomen, das
Lanc 519, 20 manig clag zur konigin, und da was nymant der es rechen mocht das groß leit das in dem lande geschah. Das
Lanc 525, 24 stunt und bot sin wette des kampffs; gern hett ers gerochen, im růchte nit wiedder wen das were. Da kam Lancelot
Lanc 549, 30 kein ritter sehen, er schwer zu allererst das er yn rechen sol, ob ers mag gethun, an den die es im
Lanc 552, 22 einer glenen und schwur im zun heiligen das er yn rechen solt von allen den die sprechen, das sie den lieber
Lanc 626, 22 er, ‘ich wil die großen affenheit $t an uch nit rechen als ir sie umb mich verschult hat, wann also als
Litan 46 ovgis vnde zvleidis,/ du zimbris vnde brichis,/ dv intlibis vnde richis,/ dv heiliges vnde uirdamnis,/ dv zestoris vnde samenis,/ du zurnes
Litan 1046 hat,/ dv uermonetis kuninclichen hirat./ der tuujl mose djn leit reche./ er zebrah einen, der wolde zebrechen/ dinen magitlichen scamen./ er
Litan 1214 so manic$/ tusintualt missetat./ vnde swaz er ane mir zu rechene hat,/ des bit in seligiste allir wibe,/ daz er mich
Lucid 139, 10 da vnreht wart getan an der martir, daʒ ſich der reche mit dem vrteile, doch ime der uater vnde der heilige
MarlbRh 49, 4 l#;eive, k#;eunlich sprechen,/ (du ensalt dis wort n#;eit an mir wrechen!):/ we hat dir me d#;einsts gegeven/ wan ich selve, miner
Mechth 3: 3, 34 began. Harumbe mag ich min leit an minen vienden nit wreken, iedoch so weis ich das wol, si m#;eogent gottes gebot
Mechth 4: 4, 23 niemer gůte getat./ Die ware geistlicheit mag sich an nieman rechen,/ das ungebuwete herze wil ie den friden brechen./ Die gůte
MF:Mor 3: 3, 7 daz er wunder an ir begê,/ alsô daz er mich reche/ und ir herze gar zerbreche,/ s%/ô s%/în sô rehte schoenen
MF:Mor 5: 1, 6 úmb%\e mich vên/ Und ze unstaten stên,/ mac si danne rechen sich/ und tuo, des ich si bite. sô vréut si
MF:Mor 21: 1, 5 den ungenâden mich./ Hab ich dar an #s+missetân#s-, die schulde rich,/ daz ich lieber liep zer werlte nie gewan:/ nâch der
MF:Reinm 67: 3, 2 ich grîfe ir in daz ouge, hân ich mich gerochen./ Waz hân ich gesprochen?/ wirt sie des an mir gewar,/
Mügeln 57,9 in und snapt im nach dem munde./ die torheit ungelücke rach,/ das er sich da gelichen wold dem hunde./ der here
Mügeln 68,4 werld nu immer solde klagen, / so würd ich doch gerochen an dem kremer arg,/ der mich genötet hat mit manchem
Mügeln 68,12 des todes fle,/ das ich würd an dem heren min gerochen./ nu ist mins lidens worden me,/ sint mir mit slegen
Mügeln 366,7 und schirmer $s in das ellende sant./ den undank wolde rechen/ Mars und die göter so:/ die stat sie ließen brechen/
Mügeln 367,7 in ellende/ an wende $s den hochgelobten schreib./ den undank rach der wille/ des richters aller schult,/ da vil der Romer
NibB 19,2 den ir besciet ir muoter. $s wie sêre si daz rach/ an ir næhsten mâgen, $s die in sluogen sint!/ durch
NibB 96,3 $s sît in grôze nôt./ der wânde sîne herren $s rechen dâ zehant,/ unz er die grôzen sterke $s sît an
NibB 671,4 er ir die wât zerfuorte, $s diu vrouwe iz grœzlîchen rach./ Waz half sîn grôziu sterke $s unt ouch sîn michel
NibB 883,4 $s der künic unt sîne man?/ daz hilf$’ ich immer rechen, $s hât im iemen iht getân.«/ Dô sprach der herre
NibB 907,3 herre Sîfrit $s vil vrœlîchen dan./ er wând$’, er solde rechen $s der sîner vriunde leit./ Hagen im reit sô nâhen,
NibB 990,3 geborn/ her nâch disen zîten. $s ir habet iuwern zorn/ gerochen al ze sêre $s an dem lîbe mîn./ mit laster
NibB 1013,4 edeln herren, $s den si dâ heten verlorn./ dô het gerochen Hagene $s harte Prünhilde zorn./ Dô sprach diu jâmerhafte: $s
NibB 1027,2 sprâchen sîne recken $s von Nibelunge lant:/ »in sol immer rechen $s mit willen unser hant./ er ist in dirre bürge,
NibB 1028,4 der herre. $s sînes sunes tôt/ den wold$’ er gerne rechen; $s des gie im wærlîchen nôt./ Sine wessen, wen si
NibB 1033,3 gefüege: $s sô wil ich mînen man/ immer mit iu rechen. $s der mir in hât benomen,/ wird$’ ich des bewîset,
NibB 1105,4 an ir ende, $s die wîle werte ir lîp./ sît rach sich wol mit ellen $s des küenen Sîfrides wîp./ Sus
NibB 1614,3 $s dâ von er tôt gelac./ Else wolde gerne $s rechen dô den man./ er und sîn gesinde $s schieden schedelîche
NibB 1764,4 sô küene, $s derz iu hât getân,/ heizet irz uns rechen, $s ez sol im an sîn leben gân.«/ »Daz wold
NibB 1765,1 sîn leben gân.«/ »Daz wold ich immer dienen, $s swer ræche mîniu leit./ alles des er gerte, $s des wær ich
NibB 1765,4 biute mich iu ze füezen«, $s sprach des küniges wîp:/ »rechet mich an Hagene, $s daz er vliese den lîp.«/ Dô
NibB 1791,3 ich hân es alles schulde, $s des schaden schedelîch./ nu rechez, swer der welle, $s ez sî wîp oder man./ ich
NibB 1904,4 sluogen, $s den mînen lieben man./ swer mir daz hilfet rechen, $s dem bin ich immer undertân.«/ Des antwurte ir Blœdelîn:
NibB 1917,3 den landen $s iemen iht getân,/ daz hilfet er iu rechen, $s gewähset im sîn lîp.«/ die rede hôrt$’ ouch Kriemhilt,
NibB 1980,3 rucke $s der mære helt guot./ dô êrst begond$’ er rechen, $s daz im was getân./ dô heten sîne vîende $s
NibB 2003,3 huop sich innerthalben $s ein grœzlîcher schal./ die geste sêre râchen, $s daz in ê geschach./ Volkêr der vil küene, $s
NibB 2108,2 helde vil gemeit,/ nu gêt der stiege nâher $s unde rechet mîniu leit./ daz wil ich immer dienen, $s als ich
NibB 2112,4 möhte got erbarmen: $s wie sîn wir alle vlorn!/ nu richet ungefuoge $s an uns diu küneginne ir zorn.«/ Ir einer
NibB 2127,4 si niht vinden $s an den von Hiunen lant./ dô râchen si ir sterben $s mit vil williger hant./ Des tages
NibB 2151,3 der eide, $s daz du den schaden mîn/ immer woldest rechen $s und elliu mîniu leit.«/ dô sprach der marcgrâve: $s
NibB 2158,3 liuten $s daz gib$’ ich allez dir,/ daz du mich rechest, Rüedegêr, $s an den vîenden mîn./ du solt ein künec
NibB 2229,3 wolde? $s der helt hât missetân./ der uns dâ solde rechen, $s der wil der suone pflegen.«/ des antwurte Volkêr, $s
NibB 2282,4 tôde muosen vallen $s von swerten in daz bluot./ sus râchen Rüedegêren $s die recken küene unde guot./ Dô vaht der

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >>
Seite drucken