Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

al#’1 a_k_prn (7442 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Eckh 5:14, 5 aller güete, wesender wârheit und trôstes ist got aleine, und allez, daz got niht enist, daz hât von im selber natiurlîche
Eckh 5:14, 9 und trôst, den got gibet. Nû spriche ich vürbaz, daz allez leit kumet von liebe des, daz mir schade hât benomen.
Eckh 5:14, 15 von natûre kumet, und kêre mich von gote, von dem aller trôst ûzvliuzet. Waz wunders ist daz danne, daz ich leidic
Eckh 5:15, 1 wirde und trûric bin? Wærlîche, vürwâr unmügelich ist gote und aller der werlt, daz der mensche gewâren trôst vinde, der trôst
Eckh 5:15, 4 gote aleine, der vünde gewâren, rehten und glîchen trôst in allen enden. Diz sî nû genuoc von dem êrsten teile dis
Eckh 5:15, 10 den redelîchen menschen in sînem leide. Daz êrste ist: wan allez ungemach und schade enist niht sunder gemach, noch kein schade
Eckh 5:15, 13 kein bekorunge oder betrüepnisse unlîdelich werde. Er machet und gibet alle zît etwaz trôstes, dâ mite man sich behelfen mac; wan
Eckh 5:15, 18 verliuset er vierzic und beheltet sehzic. Wil der mensche nû alle zît gedenken an die vierzic, die er hât verlorn, sô
Eckh 5:17, 8 getrœstet werden, sô vergiz der, den baz ist, und gedenke alles der, den wirs ist. Vürbaz spriche ich: allez leit kumet
Eckh 5:17, 9 und gedenke alles der, den wirs ist. Vürbaz spriche ich: allez leit kumet von liebe und von minne. Dar umbe, hân
Eckh 5:17, 11 und minne ze zergenclîchen dingen und enhân got niht von allem mînem herzen liep und enminne noch niht, daz got wil
Eckh 5:18, 6 Einem guoten menschen ensol niht trôst, sunder ein pîn sîn allez, daz gote vremde und unglîch ist und niht got selbe
Eckh 5:18, 7 unglîch ist und niht got selbe aleine enist. Er sol alle zît sprechen: herre got und mîn trôst, wîsest dû mich
Eckh 5:18, 9 ich enwil niht wan dich. Dô unser herre gelobete Moises allez guot und sante in in daz heilige lant, daz daz
Eckh 5:18, 12 herre, niergen ensende mich, dû enwellest danne selber mite komen. Alliu neigunge, lust und minne kumet von dem, daz im glîch
Eckh 5:18, 13 und minne kumet von dem, daz im glîch ist, wan alliu dinc neigent und minnent ir selbes glîch. Der reine mensche
Eckh 5:18, 14 neigent und minnent ir selbes glîch. Der reine mensche minnet alle reinicheit, der gerehte minnet und neiget ze gerehticheit; der munt
Eckh 5:19, 9 in dem salter: ’trehene wâren mîn trôst tac und naht; alle die wîle man noch sprechen mohte: wâ ist dîn got?’
Eckh 5:20, 10 herre die aposteln und uns in in, und wir biten alle tage, daz gotes wille gewerde. Und doch, wenne gotes wille
Eckh 5:20, 13 und in ungemache? und sprichet: daz ist, daz der mensche alliu dinc neme, als er des gewünschet habe und dar umbe
Eckh 5:20, 15 wan dû hætest ez ouch gewünschet, ob dû wistest, daz alliu dinc von gotes, mit gotes und in gotes willen geschehent.
Eckh 5:20, 17 meister: herzoge und oberster vater und herre des hôhen himels, allez, daz dû wilt, des bin ich bereit; gip mir willen,
Eckh 5:21, 9 entbildet in gote und in gotes willen sô überbildet, daz alliu sîn sælicheit ist, sich selben und allez niht wizzen $t
Eckh 5:21, 9 sô überbildet, daz alliu sîn sælicheit ist, sich selben und allez niht wizzen $t und got aleine wizzen, niht wellen noch
Eckh 5:21, 12 als got mich bekennet, als sant Paulus sprichet. Got bekennet allez, daz er bekennet, minnet und wil allez, daz er minnet
Eckh 5:21, 12 sprichet. Got bekennet allez, daz er bekennet, minnet und wil allez, daz er minnet und wil, in im selben in sîn
Eckh 5:21, 16 daz die sæligen in dem himelrîche die crêatûren bekennent blôz aller bilde der crêatûren, die sie bekennent in dem einen bilde,
Eckh 5:21, 17 einen bilde, daz got ist und dâ sich selben und alliu dinc got weiz und minnet und wil. Und daz lêret
Eckh 5:22, 5 Ein sôgetân mensche ist sô einwillic mit gote, daz er allez daz wil, daz got wil und in der wîse, sô
Eckh 5:22, 11 ist mir sünde leit âne leit, als got hât leit aller bôsheit âne leit. Leit und meistez leit hân ich umbe
Eckh 5:22, 12 hân ich umbe sünde, wan ich entæte niht sünde umbe allez, daz geschaffen oder geschepfelich ist, ob joch tûsent werlte êwiclîche
Eckh 5:22, 18 der guote mensche, als verre er guot ist, tritet in alle die eigenschaft der güete selbe, diu got in im selber
Eckh 5:23, 3 güete, von der ich nû gesprochen hân, sô bin ich alle zît und in allen dingen glîche ganze getrœstet und vrô;
Eckh 5:23, 3 nû gesprochen hân, sô bin ich alle zît und in allen dingen glîche ganze getrœstet und vrô; enhân ich des niht,
Eckh 5:23, 14 ob er daz lîdet durch got gedulticlîche, sô hât er allez daz vor gote ze dem minsten, dar umbe er daz
Eckh 5:23, 18 hât er vor gote und in gote im behalten sicherlîche allez daz, dar umbe er den schaden oder daz leit niht
Eckh 5:24, 10 sint. Ein ander wîse ist, daz niht aleine hundert, sunder alle liute, als verre sie liute und menschen sint, werdent im
Eckh 5:24, 12 sint. Daz der mensche des niht gewar enwirt, daz kumet alles und aleine dâ von, daz er noch niht lûterlîche durch
Eckh 5:24, 15 genzlîche gelâzen enhât vater und muoter, swester und bruoder und alliu dinc. Wie hât dér vater und muoter, swester und bruoder
Eckh 5:24, 17 und sihet an, daz got niht enist? Wie hât dér alliu dinc gelâzen durch got, der noch ahtet und anesihet diz
Eckh 5:26, 15 in sînem götlîchen liehte und in gote sich selben und alle crêatûren. Aber ist ein ander trôst: ein guot mensche, als
Eckh 5:26, 17 aleine geborn und ein bilde der güete, sô ist im allez daz unmære und ein bitter leit und schade, daz geschaffen
Eckh 5:27, 7 er niht ganze entbildet enist der crêatûren und niht mit allem dem sînen îngebildet enist der güete. Ouch sol ein mensche
Eckh 5:27, 12 sol gewandelt werden in vröude. Sicherlîche, wiste ich vürwâr, daz alle mîne steine solten verwandelt werden in golt, ie mê ich
Eckh 5:28, 2 lieber wæren. Alsô, sicherlîche würde der mensche krefticlîche getrœstet in allem sînem leide. Noch ist ein anderz dem glîch: kein vaz
Eckh 5:28, 8 minnen. Kêre dich abe, daz dû zuogekêret werdest». Kürzlîche gesaget: allez, daz nemen sol und enpfenclich sîn, daz sol und muoz
Eckh 5:28, 12 die, der ez niht enhæte; wan ez aber blôz ist aller varwen, dâ von bekennet ez alle varwe. Diu want hât
Eckh 5:28, 12 ez aber blôz ist aller varwen, dâ von bekennet ez alle varwe. Diu want hât varwe an ir, und dar umbe
Eckh 5:29, 3 nement, alsô verre, daz diu oberste kraft der sêle, diu aller dinge blôz ist und mit nihte niht gemeine enhât, ennimet
Eckh 5:29, 9 daz ouge arm und blôz ist der varwe und enpfenclich aller varwen, alsô der arm ist an dem geiste, der ist

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