Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
al#’1 a_k_prn (7442 Belege) Lexer BMZ Findeb.
alsō der arm ist an dem geiste, der ist enpfenclich alles geistes, und aller geiste geist ist got. Vruht des geistes | |
ist an dem geiste, der ist enpfenclich alles geistes, und aller geiste geist ist got. Vruht des geistes ist minne, vröude | |
und vinden in gote, sō sich, daz dū blōz sīst aller crźatūren, alles trōstes von den crźatūren; wan sicherlīche, alle die | |
in gote, sō sich, daz dū blōz sīst aller crźatūren, alles trōstes von den crźatūren; wan sicherlīche, alle die wīle daz | |
sīst aller crźatūren, alles trōstes von den crźatūren; wan sicherlīche, alle die wīle daz dich trstet und trsten mac diu crźatūre, | |
sō trstet dich got und mit im und in im allez, daz wunne ist. Trstet dich, daz got niht enist, sō | |
mensche einen becher zemāle ītel gemachen und ītel behalten von allem dem, daz vüllen mac, ouch luftes, āne zwīvel der becher | |
mac, ouch luftes, āne zwīvel der becher verzige und vergęze aller sīner natūre, und ītelkeit trüege in ūf biz an den | |
biz an den himel. Alsō treget blōz, arm und ītel aller crźatūren die sźle ūf ze gote. Ouch ziuhet ūf in | |
gotheit, hitze und minne dem heiligen geiste. Glīchnisse $t in allen dingen, sunderlīche mź und ze dem źrsten in götlīcher natūre, | |
und ursprunc der blüejenden, hitzigen minne. Ein ist begin āne allen begin. Glīchnisse ist begin von dem einen aleine und nimet, | |
von nōt natiurlīche, williclīche, hitzige minne. Nū sprichet Salomōn, daz alliu wazzer, daz ist alle crźatūren, vliezent und loufent wider in | |
hitzige minne. Nū sprichet Salomōn, daz alliu wazzer, daz ist alle crźatūren, vliezent und loufent wider in irn begin. Dar umbe | |
sźle in den źrsten ursprunc des einen, daz ’vater’ ist ’aller’ ’in dem himel und in der erde’. Sō spriche ich | |
viures natūre und wirt glīch dem lūtern viure, daz āne allez mittel haftet unden an dem himel. Alzehant vergizzet und verzīhet | |
ez viur ist. Der rehte, wāre vater des vunken und alles viuriges ist der himel. Noch ist daz gar sźre ze | |
ermer ist und minner hāt der crźatūren und īteler ist aller dinge, diu niht got ensint, dar nāch nimet si got | |
und ie ez verrer kumet von im selben und von allem dem, daz jenez niht enist, dā ez zuo jaget, und | |
zuo jaget, und ie unglīcher |
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eigen natūre und ouch ein wesen sīn selbes, alsō daz allez ein viur glīche eigen ist, ungescheiden, weder minner noch mź. | |
arbeit und ein strīt zwischen viure und holze. Sō aber alliu unglīcheit wirt benomen und abegeworfen, sō gestillet $t daz viur | |
ir verborgen ist und wār ’vater’ ist, ein begin āne allen begin, $t ’aller’ ’in himel und in erde’. Und dar | |
und wār ’vater’ ist, ein begin āne allen begin, $t ’aller’ ’in himel und in erde’. Und dar umbe spriche ich: | |
’in himel und in erde’. Und dar umbe spriche ich: alle die wīle daz noch glīchnisse wirt vunden und erschīnet zwischen | |
sunder verre. Lust und vröude endünket nieman lanc noch verre. Allez, daz ich nū gesprochen hān, daz meinet, daz unser herre | |
meinet daz ein, in dem geswīget glīchnisse und ist gestillet allez, daz begirde ze wesene hāt. Nū mac der mensche offenlīche | |
war umbe und wā von er ungetrstet $t ist in allem sīnem leide, ungemache und schaden. Daz kumet alles und aleine | |
ist in allem sīnem leide, ungemache und schaden. Daz kumet alles und aleine dā von, daz er verre von gote ist | |
$t ein ouge, oder er wirt siech. Wil er danne alles gedenken: hętest dū einen andern wec gevarn oder ein ander | |
wārheit niht von im selben enhāt dan bōsheit und gebresten. Allez, daz guot ist und güete, daz hāt im got gelihen | |
der himelsche vater, dem sune und dem heiligen geiste gibet allez, daz guot ist; aber der crźatūre engibet er kein guot, | |
er herre. Nū spriche ich: sīt dem māle dem menschen allez daz, daz guot oder trstlich oder zītlich ist, im ze | |
er im hāt verlihen; und węre ouch billich, daz got allez daz, daz er im gelihen hāt, wider nęme, sō der | |
sunes und des heiligen geistes ist: sich glīche halten in allen dingen. Ouch sol man wizzen, daz āne zwīvel ouch natiurlīchiu | |
noch zīt noch stat besliuzet - er ist allenthalben und alle zīt glīche gegenwertic - und |
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Diz werk ist got minnen, guot und güete wellen, dā allez daz, daz der mensche wil und wölte tuon mit lūterm | |
mensche wil und wölte tuon mit lūterm ganzen willen in allen guoten werken, hāt iezent getān, dar ane ouch glīch gote, | |
getān, dar ane ouch glīch gote, von dem schrībet Dāvīt: allez, daz er wolte, daz hāt er iezent getān und geworht. | |
erde. Daz werk mac gehindert werden, und envellet er niht alle zīt noch āne underlāz. Ein ander werk ist noch inniger | |
daz si hāt ein innigez werk: wellen und neigen ze allem guoten und īlen und widerkriegen von allem dem, daz bse | |
und neigen ze allem guoten und īlen und widerkriegen von allem dem, daz bse und übel ist, güete und gote unglīch. | |
ie ir daz werk līhter, williger und lustiger ist. Und alliu ir klage und leit ist, ob leit in sie gevallen | |
möhte, daz diz līden durch got alze kleine ist und al ūzer werk in der zīt alze kleine, daz si sich | |
noch überliten hān leit und līden; si wil und wölte alle zīt āne underlāz līden durch got und durch woltāt. Alliu | |
alle zīt āne underlāz līden durch got und durch woltāt. Alliu ir sęlicheit ist līden, niht geliten-hān, durch got. Und dar | |
und smacket götlīche $t eigenschaft, daz, ze glīcher wīse alsam alle crźatūren, ob joch tūsent werlte węren, eines hāres breite niht | |
niht enist wert. Daz inner werk hāt in im beslozzen alle zīt alle grze, alle wīte und lenge. Daz inner werk | |
wert. Daz inner werk hāt in im beslozzen alle zīt alle grze, alle wīte und lenge. Daz inner werk nimet und | |
inner werk hāt in im beslozzen alle zīt alle grze, alle wīte und lenge. Daz inner werk nimet und schepfet allez | |
alle wīte und lenge. Daz inner werk nimet und schepfet allez sīn wesen niergen dan von und in gotes herzen; ez | |
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