Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

wësen stV. (11797 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Eckh 5:47, 1 gotheit sune in dem vater, dâ ich bin, dâ sol wesen, der mir dienet, der mir volget, der ze mir kumet.
Eckh 5:47, 13 ein schade dan zwêne, sunderlîche, dâ der eine unglîche grœzer wære dan der ander. Ouch sol man wizzen, daz der vinger
Eckh 5:47, 19 und in dem, des ez ein gelit ist. Dar umbe wære vil billich, und natiurlîche wære uns reht, daz wir uns
Eckh 5:47, 19 ein gelit ist. Dar umbe wære vil billich, und natiurlîche wære uns reht, daz wir uns selben nihtes niht enminneten dan
Eckh 5:47, 21 nihtes niht enminneten dan durch got und in gote. Und wære daz alsô, sô wære uns allez daz lîht und wunne,
Eckh 5:47, 21 durch got und in gote. Und wære daz alsô, sô wære uns allez daz lîht und wunne, daz got von uns
Eckh 5:47, 22 von uns und in uns wölte, sunderlîche, sô wir gewis wæren, daz got unglîche minner mac gelîden neheinen gebresten noch schaden,
Eckh 5:48, 7 er mensche würde und lîden möhte. Wiltû danne gotes sun wesen und enwilt doch niht lîden, sô hâst dû gar unreht.
Eckh 5:48, 17 in der wüeste sunderlîche eines mâles grœzlîche $t in lîdenne was von den bœsen geisten, und dô er überwunden hâte sîn
Eckh 5:48, 19 vrœlîche. Dô sprach der heilige man: ach, lieber herre, wâ wære dû iezent, dô ich in sô grôzer nôt was? Dô
Eckh 5:48, 19 wâ wære dû iezent, dô ich in sô grôzer nôt was? Dô sprach unser herre: ich was alhie, als ich nû
Eckh 5:48, 20 in sô grôzer nôt was? Dô sprach unser herre: ich was alhie, als ich nû bin. Ich wolte aber und mich
Eckh 5:49, 1 wolte aber und mich luste ze schouwenne, wie vrom dû wærest. Ein silber oder ein golt ist wol reine; doch, sô
Eckh 5:49, 4 aposteln geschriben, daz sie sich vröuweten, daz sie des wirdic wæren, smâcheit durch got ze lîdenne. Gotes sun von natûre wolte
Eckh 5:49, 16 ein mensche einen vriunt, der durch sîn willen in lîdenne wære und in leide und in ungemache, sicherlîche, ez wære gar
Eckh 5:49, 17 lîdenne wære und in leide und in ungemache, sicherlîche, ez wære gar billich, daz er bî im wære und in trôste
Eckh 5:49, 17 ungemache, sicherlîche, ez wære gar billich, daz er bî im wære und in trôste mit sîn selbes gegenwerticheit $t und mit
Eckh 5:51, 14 wünniclich, daz lîden enist im niht lîden. Und dar umbe, wære uns reht, sô enwære ouch uns lîden niht lîden; ez
Eckh 5:51, 14 im niht lîden. Und dar umbe, wære uns reht, sô enwære ouch uns lîden niht lîden; ez wære uns wunne und
Eckh 5:51, 14 uns reht, sô enwære ouch uns lîden niht lîden; ez wære uns wunne und trôst. Ze dem vierden mâle spriche ich,
Eckh 5:53, 11 sich der mensche leidic und sunder trôst vindet, alsô verre enwas sîn werk niht durch got aleine, sich! und alsô verre
Eckh 5:54, 13 verdienen und lange besitzen solde, wölte er daz hindern oder wære sîn wille, daz ez von iemanne gehindert würde, man enspræche
Eckh 5:54, 15 iemanne gehindert würde, man enspræche niht, daz er sîn vriunt wære oder daz er in liep hæte. Dar umbe: vil lîhte
Eckh 5:54, 16 wîs lîden, daz sîne vriunde, guote liute, iemer sunder lîden enwæren, ob sie niht enmöhten unlîdende lîden. Alle güete des ûzerlîchen
Eckh 5:55, 15 ouch underwîlen: ach, ich wânde, daz der mensche gar guot wære. Wie ist, daz er sô grôz leit und ungemach lîdet,
Eckh 5:55, 16 wânde, im engebreste niht? Und ich spriche mit in: sicherlîche, wære ez leit und wære ez in leit und ungelücke, daz
Eckh 5:55, 17 Und ich spriche mit in: sicherlîche, wære ez leit und wære ez in leit und ungelücke, daz sie lîdent, sô enwæren
Eckh 5:55, 17 wære ez in leit und ungelücke, daz sie lîdent, sô enwæren sie niht guot noch âne sünde. Sint sie aber guot,
Eckh 5:56, 4 grôze pîn, dâ sprichet er, daz diu werlt des unwirdic was, und daz wort hât in im, der im rehte tuot,
Eckh 5:56, 11 daz die heiligen aposteln sich des vröuweten, daz sie wirdic wâren, daz sie durch gotes namen pîn liten. Nû sî der
Eckh 5:57, 4 daz ein mensche klagete einem heiligen $t vater, daz er was in lîdenne. Dô sprach der vater: wiltû, sun, daz ich
Eckh 5:57, 10 mensche, daz wölte er ungerne tuon durch drî sache: ein was, wan er wölte des gewis sîn, daz der minniclîche got
Eckh 5:57, 11 der minniclîche got niemer enmöhte daz gelîden, daz er siech wære, ez enwære sîn bestez. Ein ander sache was, wan ist
Eckh 5:57, 11 got niemer enmöhte daz gelîden, daz er siech wære, ez enwære sîn bestez. Ein ander sache was, wan ist der mensche
Eckh 5:57, 12 er siech wære, ez enwære sîn bestez. Ein ander sache was, wan ist der mensche guot, sô wil er allez, daz
Eckh 5:57, 13 und niht, daz got welle, daz der mensche welle; dem wære gar unreht. Und dar umbe: wil er, daz ich siech
Eckh 5:57, 14 ich siech sî - wan enwölte er sîn niht, sô enwære ez ouch niht -, sô ensol ich ouch niht wünschen
Eckh 5:57, 15 ouch niht -, sô ensol ich ouch niht wünschen gesunt wesen. Wan âne zwîvel, möhte daz gesîn, daz mich got gesunt
Eckh 5:57, 16 gesîn, daz mich got gesunt machete âne sînen willen, mir wære unwert und unmære, daz er mich gesunt machete. Wellen kumet
Eckh 5:57, 19 ouch siech sî, dan ob ich gesunt an dem lîbe wære und mich got niht enminnete. Daz got minnet, daz ist
Eckh 5:58, 5 wil, sô ist ez guot. Wærlîche, menschlîche ze sprechenne: mir wære lieber, daz mich ein rîcher, gewaltiger mensche, ein künic, minnete
Eckh 5:58, 16 unsælden. Diu dritte sache, war umbe mir unwert und unmære wære, daz ich got welle biten, daz er mich gesunt mache:
Eckh 5:58, 18 den rîchen, minniclîchen, milten got umbe sô kleine niht biten. Wære, daz ich ze dem bâbeste kæme hundert oder zwei hundert
Eckh 5:58, 23 vernæme, spræche, und gar billîche, daz ich ein grôzer tôre wære. Nû ist daz ein gewissiu wârheit, daz ich spriche, daz
Eckh 5:59, 2 umbe versmâhete mir billîche, ob ich ein guoter, wîser mensche wære, daz ich wölte biten, daz ich gesunt wære. Bî dirre
Eckh 5:59, 3 wîser mensche wære, daz ich wölte biten, daz ich gesunt wære. Bî dirre rede spriche ich ouch: daz ist eines kranken
Eckh 5:60, 9 tûsent und tûsent jâr, ob diu werlt als lange solte wern, hât iezent gemachet, und allez, daz vergangen ist manic tûsent
Eckh 5:60, 13 ander liute blenden wil, dar umbe daz sîn blintheit verborgen wese. Mir genüeget, daz in mir und in gote wâr sî,
Eckh 5:61, 1 man die ungelêrten, daz sie werden von ungelêret $t gelêret. Enwære niht niuwes, sô enwürde niht altes. ’Die gesunt sint’, sprichet
Eckh 5:115, 9 genüegede. Bis ein, daz dû got mügest vinden! Und wærlîche, wærest dû rehte ein, sô blibest dû ouch ein in underscheide

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>
Seite drucken