Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

wâr Adj. (1143 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Lanc 46, 31 wonde das sie yn vertriben solten. Ich wene auch wol furware das nye clag fur yn keme von dißen dingen, darumb
Lanc 47, 21 ‘Das wil ich dir sagen’, sprach der bruder. ‘Das ist war das kein kónig in der welt ist der also sere
Lanc 49, 4 wollent, myn laster oder myn ere, wann ich wol weiß furware $t das so hoch man nicht enist in dißer werlt,
Lanc 49, 12 da uch keyn byderbe man gesiecht. Ich wene auch wol furware, geschicht uch ummer keyn laster, das es von denselben sunden
Lanc 49, 13 es von denselben sunden kum. Ir solt auch wol wißen furware das ich nit were herre komen, wann das mich die
Lanc 49, 19 gleub uch wol das ir gesprochen hant, es mag wol war sin’, sprach der konig. ‘Ich engehort es nye kein clag
Lanc 49, 27 wann mir got die macht gibt. Das mögent ir auch furwar wol wißen das ich númmer so schier darzu enmag komen,
Lanc 51, 6 gewesen dann er ee were alles syn leben.’ ‘Ist das war’, sprach die jungfrauw, ‘so wil ich noch hut sin miltikeit
Lanc 51, 37 myn frauw herre, das ich vernemen solt ob diß alles ware were. Nu han ich vernomen das dry die besten sach
Lanc 52, 7 worden.’ ‘Das wil ich uch sagen’, sprach sie. ‘Das ist war das ir des konig Bohortes zwey kint nu lang hant
Lanc 52, 10 nye dhein ding wiedder uwern willen getaten; das ist auch ware das nymant nydig hercz betalle gut mag machen, da múß
Lanc 54, 13 by mir, ir und myn bruder Bohort?’ ‘Das ist werlich war’, sprach syn meyster. ‘So bitt ich uch alle das ir
Lanc 59, 13 syn das im syn schwert gebrochen was: ‘Ich wene wol furware das diß unser herre gott hatt gethan, umb myn ere
Lanc 68, 5 kint in uwer gewalt geben. Ir solt auch wol wißen furwar: und hett ich uch und beyde kint zu Bohories, so
Lanc 68, 27 abgeschlagen als der konig Claudas ist! Ich wene auch wol furware das er die kint nie behielt off das das er
Lanc 70, 17 das er zu unrecht bezwungen hatt. Das ist auch werlich war das die natur den man wiset was er zu recht
Lanc 71, 28 myn schande were, durch uwere liebe!’ ‘Herre Claudas, das ist ware das ir uns gelobtet unser zwen herren wiedderzugeben’, sprach Phariens,
Lanc 71, 37 in groß arbeyt hatt bracht.’ Da gedacht Phariens das er war gesprochen hett. @@s@‘Lieber frunt’, sprach Claudas, ‘nů enwenet des nicht
Lanc 72, 29 und sprach: ‘Herre Claudas, ich bin uwer man, das ist ware, und alle die mit mir hie sint, wir enhant uch
Lanc 73, 14 gern gesehen noch gehören!’ ‘Lieber nefe’, sprach Phariens, ‘es ist ware als man spricht, das in kindes herczen selten sampt geherberget
Lanc 74, 4 ich von allen mannen jhehen und wils bereden das das war ist. Welch man mit truwen hilffet dem er zu recht
Lanc 77, 29 und falsch, hant ir keynen man so kúne ders fur war spreche, ich wils yn zuhant thun liegen an dißer stat.’
Lanc 79, 1 gern volgen. ‘Ich wils auch thun’, sprach Claudas. Phariens @@s@wonde furwar das die lantlút noch die burgere von der stat dhein
Lanc 89, 18 wolt ich thun als ferre als ich mocht.’ ‘Ist das ware’, sprach sie, ‘so wer mir sere leyt ich were gewunt,
Lanc 93, 30 sie wol behalten und beschirmen vor allen mannen! Das ist ware, herre’, sprach sie, ‘mit uch enkoment sie nymer, ich han
Lanc 94, 32 hohes hercz den man edel gemachen, so sag ich uch furware das ich der edelsten eyner bin der gesin mag.’ ‘Vil
Lanc 95, 34 und gebruder kint, ich wil auch wol wenen das es ware sy.’ ‘Wie were das’, sprach Lambegus, ‘von wes halben mocht
Lanc 96, 1 @@s@men schwestern dann die koniginn Alenen von Bonewig.’ ‘Nu wißent furware’, sprach Leonces, ‘das es des kónig Banes sůn von Bonewig
Lanc 96, 4 was.’ ‘Warumb sprecht ir das?’ sprach Lambegus, ‘man weiß wol furware das des konig Bans kint dot ist vor menigem tage:
Lanc 96, 8 byderman!’ ‘Wißt ir wol das er dot ist?’ sprach Leonces. ‘Furware enweiß ich es nicht’, sprach er, ‘wann die lut sprechen
Lanc 96, 9 sprach er, ‘wann die lut sprechen also.’ ‘Nu wißent wol furware’, sprach er, ‘das er des konig Banes kint was, also
Lanc 97, 4 sicher mochten syn, wie lang sie wolten. Er west wol furware das Claudas nicht lang solt beiten, er solt wiedder in
Lanc 97, 35 es dann. Durch got, sint uns genedig und wißent das furware das hie dheyn man fur uch stett der des volgen
Lanc 99, 14 furbaß und sprach: ‘Herre, ich bin uwer man, das ist ware, ich han wiedder uch gethan als ich zu recht thun
Lanc 102, 30 Das horten sie und wurden fast sere erfert. ‘Das ist war’, sprach er, ‘wir mögen dem ungetruwen Claudas beide, schand und
Lanc 109, 13 am morgen fur synen lip nicht genomen. Und wißent das furware das ich nyrgen zwen ritter erkenne die nu sint, der
Lanc 116, 10 sym gedanck, das ers uns undanck sagen sol.’ ‘Das ist war’, sprach myn herre Gawan, ‘gedecht er umb ein hohe sach.
Lanc 124, 2 es sy gut oder böse. Wann ich sag uch das furware, und finde ich eynen man der mich ritter machen wil,
Lanc 129, 38 koniges son, ich wil das ir wiedder ritent und wol furwar wißent das ir myn sůn nicht ensint. Ir warent eins
Lanc 130, 15 uch gezogen hatt; anders saget im nicht! //Ich han uch furwar gesaget das ir myn sun nicht ensint. Ir hant auch
Lanc 130, 30 so freischlich ist noch so starck. Ich weiß auch wol furware: das ir nicht geenden mögent das endet keyn ritter der
Lanc 138, 14 und dar gesant den ich hett. Nochdann wen ich wol furware das uwer frauw wol da mit bewarnt sy.’ ‘Herre’, sprach
Lanc 141, 19 herre kement.’ ‘In rechten trúwen’, sprach der knapp, ‘ir wondent wars, ich wil zuhant $t zu ir ryten.’ ‘Ir enwolt’, sprach
Lanc 141, 23 fart ir uß mym geleit, das wil ich uch sagen furwar.’ ‘Ob ir wolt, so geleitent mich, ob ir des nit
Lanc 142, 16 Mich duncket wol das er blöde sy.’ ‘Ir sprechent werlich war’, sprach die ander, ‘das er fúr das pavilune reit und
Lanc 143, 12 jungfrauwen’, sprach er, ‘der der groß ritter hutet.’ ‘Ir sagent war’, sprach der knappe, ‘wer seyt das uch?’ ‘Ich weiß es
Lanc 143, 19 schoner laßen sehen, wolt ir mit mir farn, und wißent furwar das ir nye dheyn so schön gesahent; wir sint gar
Lanc 148, 13 furbas und sprach: ‘Myn herre Key’, saget er, ‘ir solt furware wißen das ich des ersten tages gefochten hett, wers myner
Lanc 153, 29 gott’, sprach die koniginn, ‘warumb fraget irs? Nu saget mir war!’ ‘Ich danck uch sere, frauw’, sprach er, ‘und gnad uch
Lanc 158, 26 sprach er, ‘ich han noch me zu uberwinden.’ ‘Das ist war’, sprach sie, ‘es enkúmpt aber dalang keyner me herfúr, die

Ergebnis-Seite: << 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 >>
Seite drucken